• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data ophalen van de VWE website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pedro1975

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2012
Berichten
6
Hallo,

Mijn vraag is de volgende.

Via de website van het VWE zou ik in Excel data op willen halen voor het berekenen van een leaseprijs. Dit werkt als volgt als je naar de website van VWE gaat kun je daar een kenteken invoeren. vervolgens kom je op een pagina terecht met daarop de voertuiggegevens van de betreffende auto. Op het tabblad "kosten en belasting" vindt je dan de gegevens die ik nodig ben, namelijk het gewicht van de auto en provinciale wegenbelasting

Is het mogelijk dat ik in Excel het kenteken invoer, vervolgens de provincie en dat de benodigde gegevens geladen worden vanaf de website.

Met vriendelijke groet,

Peter
 
vind je dan de gegevens die ik nodig heb ?
 
Peter,

Ik ben werkzaam bij VWE en ik zag je vraag hier voorbij komen.

Onze website is officieel niet bedoeld om op deze manier data van te schrapen. We bieden echter wel een alternatief aan. VWE biedt namelijk voor een brede groep klanten (verzekeraars, autobedrijven, importeurs, advertentieportalen, etc.) breed scala van voertuiginformatie aan die via een webservice afgenomen kunnen worden. Deze webservices kunnen ook gekoppeld aan Excel dmv VBA-macro's. Hier hebben we eventueel voorbeeldcode van beschikbaar.

Binnen onze data-mogelijkheden hebben we een data-bericht die exact aan kan leveren wat jij nodig hebt voor het berekenen van een leaseprijs.

Voor de duidelijkheid: per opvraging zijn er wel kosten aan verbonden.

Interesse? Je kan via onze website je contactgegevens achterlaten, zodat we contact met je kunnen opnemen.

Met vriendelijke groet,

Jasper Verweij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan