Data opslaan in mdb

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
(vb.net 2005)

Ik bergijp niet hoe ik data in een mdb kan aanpassen. Het lukt me om data op te halen via code, of in een datagridview te stoppen, maar niet om iets van veranderingen op te slaan.

Kan iemand een duidelijk voorbeeld geven?

Alvast bedankt :)

@Kaplop,
Aan zo'n antwoord heeft helemaal niemand wat

Als je dan toch iedereen op google wil wijzen zet hier dan de resultaten van een zoekactie neer. Dit zijn wat mogelijke oplossingen voor de TS

Ron

Als hij bij Google zoiets had ingetypt had hij zo resultaat gehad. Blijkbaar heeft hij dat niet geprobeert...

Eerst zelf proberen en daarna hulp vragen, of werkt het niet meer zo?

Ik heb eerst gegoogled... Vond enkel topics met mensen die gelijkaardige vragen hadden, maar met antwoorden waar ik nix aan had...

@ Haaren101:
jouw zoekwoorden zijn duidelijk succesvoller dan die van mij :)

Euhm, ik vind echt geen duidelijk voorbeeld. (link paar posts terug is voor mySql db, niet mdb)

Ik vind via google enkel uitleg over hoe je data opslaat in datasats, of hoe je data uit een mdb haalt, maar niet hoe je gewoon losse data in een mdb kan krijgen. Help?

Dit is een van de subs waar ik het in heb gebruikt, hoop dat je er wat aan hebt :)

PHP:
    Public Sub saveFavoData()
        Dim con As New OleDbConnection(My.Settings.save_crntConn)
        Dim sqlCmd As String = "DELETE * FROM tblFavorites", values As String
        con.Open()

'Delete old tab data
        Dim cmd As New OleDbCommand(sqlCmd, con)
        cmd.ExecuteNonQuery()

For indx As Integer = 0 To frmBrowser.lstFavorites.Items.Count - 1
            values = frmBrowser.lstFavorites.Items.Item(indx).ToString & ", " & favoLinkArr(indx)
            cmd.CommandText = "INSERT INTO tblTabs (favoriteText, favoriteLink) VALUES (" & values & ")"
            cmd.ExecuteNonQuery()
        Next

con.Close()
    End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan