• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

guy tillmans

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
hallo

Ik wil in een kolom i (zie bestandje), alle data optellen <1 jaar in cel k8. In cel L8 alle data tussen 1 en 2 jaar, in cel m8 alle data tussen 2 en 3 jaar. enz Is dit in een formule per( k8,L8,M8,N8,O8 enz) cel te zetten?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste guy tillmans ;)

Zie bestandje met hulpkolom in J

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

danny wederom bedankt.... toppie

Oeit!
Ik hoop niet dat die gegevens (van je partner?) gebruikt worden voor statistisch onderzoek.
Want Danny maakt een interpretatiefout.

Als het klopt dat de eerste cel (K8) kinderen tot 1 jaar (12maanden) moet bevatten, zijn dat er meer en de 'verhoudingen' worden anders.
Waarom immers, worden de leeftijden van kinderen uitgedrukt in jaren én maanden ..... ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hoi van veelen

Als ik op sorteren klik in kolom j (oplopend) tel ik er 39 en dat klopt met berekening van danny, dus alle kinderen die jonger dan 1 jaar zijn. Dan klopt het toch of maak ik nu een denkfout? en indien ja, hoe zou het dan wel moeten? Toch bedankt voor je reactie

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan