• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data opzoeken met voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc651

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Hallo,

Ik heb een document waarin ik werktijden vanuit het ene document naar het andere wil hebben, als aan een aantal voorwaarden is voldaan.
In het voorbeeld heb ik een sheet ORT. Als ik daar een naam en achternaam invoer, dan wil ik dat excel eerst ziet dat het maand januari is, vervolgens naar Sheet"januari" gaat, en daar bij de zelfde naam de tijden ophaalt en in Sheet "ORT" neerzet achter de goede data.
Het liefst alleen van de betreffende maand.
Kan iemand me daar bij helpen?

Groet MarcBekijk bijlage 219825

Heb je zelf enig idee wat je wil maken en wat je waar wil zoeken? Ik kan er geen touw aan vastknopen. Begin eerste eens met een leesbare basis opzet en ga van daaruit verder werken.

hallo Mark,
je hebt al wat macro's gemaakt zie ik.
het is niet zo moeilijk, maak een loopje in een loopje in een loopje enz.
begin alvast. en plaats het hier.
er komt vanzelf hulp.
ik kijk morgen hoe ver je bent gekomen.

beste mark,
had enig idee wat je bedoeld, maar kon niks met jou file.
heb zelf wat aan het rommelen geweest met vert,zoeken
bekijk de file eens hoe ik het zou doen.

groetjes Perry

Bekijk bijlage werkbriefje.xlsx

dit is om de uren in het werkbriefje te krijgen, andere berekeningen zie ik even niet hoe je dit wil.

Laatst bewerkt:
VenA, voor mij is het heel duidelijk. Ik wil graag de data in cellen D7 en E7 van sheet januari naar sheet ORT in cellen C8 en D8 gekopieerd. Voorwaarde is dat de maand hetzelfde is(dus, als in sheet ORT Januari ingetypt wordt, dan moet hij gaan zoeken in sheet Januari), en dat de naam hetzelfde is.

Sylvester, Veel van de code komt van jouw hand. Dit is een verkleinde versie van het rooster waar ik mee bezig ben geweest, en nu met veel plezier gebruik.
Ik heb voor het gemak maar een klein deel ervan voor deze vraag gebruikt, omdat het anders te onoverzichtelijk gaat worden denk ik.
Mijn kracht ligt niet in het maken van macro's(de macro's die er in zitten zijn niet van mijn hand), maar vooral de buitenkant en de werkbaarheid van het ding.

Perry, Komt al een eind in de richting. Als ik echter de naam verander doet hij bij mij niets.
Zit hier geen VBA aan vast?

Groet Marc

Hoi Perry,

Ik heb nog wat lopen rommelen, en kwam hier op uit:
=VERT.ZOEKEN($B$7&" "&$D$7;urentijden!$A$6:$U$28;4;0)
Hierbij heb ik in de sheet "urentijden" de voor en achternaam aan elkaar gekoppeld.
Nu doet hij het wel als ik de naam verander.

Ik heb echter in mijn rooster 12 sheets (jan t/m dec)
Ik krijg het niet voor elkaar een verwijzing te krijgen naar deze sheets.
Dus als in sheet "werkbriefje" maart staat in cel G2, dan moet hij zoeken naar de bijbehorende sheet en daar dan de data uit halen.

De oplossing die jij had kan ook, maar dan verander ik mijn sheet, en ik wil die onveranderd laten.

kun jij je aangepaste file sturen om dit een nader te bekijken.

gr perry

in de vertzoeken verwijz je direct naar de tab januari!, er zou een mogelijk hei zijn dat je januari vervangt door een verwijzing naar cel i5 in ort.
dit gaat mij ook mijn pet te boven, maar heb ergens ooit iets gezien op een vraag hier op het forum.
kijk eens rond.

perry

Om te verwijzen naar een andere tab kan je INDIRECT() gebruiken.

De formule wordt dan
PHP:
=VERT.ZOEKEN($A$5&" "&$D$5;INDIRECT(TEKST($I$5;"mmmm")&"!$A$7:$Q$8");4;0)

Hoi VenA,

Dit was precies wat ik nodig had. Na wat aanpassingen werkt het zoals ik bedacht had.
Bedankt. Jij ook Perry, en ieder ander die gereageerd heeft.
Problem solved.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan