• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data overeenkomst twee bladen met opmaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meaurk

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2012
Berichten
146
Hallo!

Vrij nieuw hier, dus dit word mijn eerste vraag.
Ik heb een bestand wat ik moet onderhouden voor mij werk, het is een vrij gecompliceerd bestand met veel data. Er zijn meerdere bladen in één bestand waarop verschillende data komen te staan. Zo komen er op het eerste blad bijvoorbeeld de orders te staan en op het tweede blad de incomplete certificaten.
Nu zijn sommige certificaten order gerelateerd, waardoor de order niet afgerond kan worden.
Als ik nu wil zoeken of er van een order nog incomplete certificaten staan in het andere blad, moet ik iedere keer wisselen tussen de bladen, dit kost onwijs veel tijd.

Mijn vraag: Is het mogelijk dat wanneer er in het certificaten blad een order nummer staat wat ook op het order blad staat, het betreffende order nummer op het order blad een bepaalde opmaak krijgt (bijvoorbeeld een rood lettertype)?

Een klein voorbeeld van het bestand is bijgevoegd.


Alvast bedankt!
Mark.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Meaurk,

welkom op Helpmij.nl!

In de bijlage een manier waarop dit zou kunnen.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Meaurk(hs).xlsx
    13,2 KB · Weergaven: 17
Met voorwaardelijke opmaak is dat zo gepiept.:)
 

Bijlagen

  • Orders_Checken(cobbe).xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 13
dat kan vrij eenvoudig met een formule in voorwaardelijke opmaak

Code:
=$B5=VERT.ZOEKEN($B5;Certificaten!$C$5:$C$7;1;0)

die pas je toe op gebied C5:C8 excel past zelf de validatie cel aan in C5 word naar B5 gekeken, in C6 naar B6


edit: note to myself.. ik moet of vroeger opstaan of sneller typen, slome sjakie :D
 

Bijlagen

  • Kopie van voorbeeld-18.xlsx
    13,3 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
De manier van Cobbe werkt zelfs beter en makkelijker dan die van Haije, puur omdat ik nu ook de datum nog kan invullen, met de formule had dit niet gekund.

Nogmaals, heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan