• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data plaatsing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack Nouws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Berichten
1.396
Hallo

Als ik gegeven via mijn form invoer worden ze nu onderaan de lijst toegevoegd nu is mijn vraag: Is het ook mogelijk om deze gegevens boven aan toe te voegen zodat de opmaak van de cellen ook wordt meegemaakt?

Mvg
Jack
 

Bijlagen

  • Atest.xls
    29,5 KB · Weergaven: 32
Beste Jack Nouws

Dit zal in de VBA code moeten verwerkt worden daar waar de gegevens weggeschreven worden.
De code zal zeggen dat hij de gegevens moet wegschrijven beginnen van van onder tot naar boven daar waar hij de eerste lege cel ziet onderaan de vorige gegevens.
Bovenaan kan hij deze volgens mij niet plaatsen omdat er daar geen lege cellen of rijen zijn.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Hallo

Als ik gegeven via mijn form invoer worden ze nu onderaan de lijst toegevoegd nu is mijn vraag: Is het ook mogelijk om deze gegevens boven aan toe te voegen zodat de opmaak van de cellen ook wordt meegemaakt?

Mvg
Jack

Wellicht een idee om gebruik te maken van een voorwaardelijke opmaak die kijkt of de cel in de A-kolom is ingevuld. Als dat zo is de cellen lichtgroen maken.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Wellicht een idee om gebruik te maken van een voorwaardelijke opmaak die kijkt of de cel in de A-kolom is ingevuld. Als dat zo is de cellen lichtgroen maken.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Ok bedankt maar ik heb er al een heel eind mee zitten stoeien en ook hier kom ik niet verder mee. Zou je me via een andere weg hiermee verder kunnen helpen?

Groet Jack
 
Beste Jack Nouws ;)

Maak de opmaak al voor alle cellen en zet dan in voorwaardelijke opmaak.

Als cel isleeg dan bij opmaak bij opvulling geen kleur plaatsen.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste Jack Nouws ;)

Maak de opmaak al voor alle cellen en zet dan in voorwaardelijke opmaak.

Als cel isleeg dan bij opmaak bij opvulling geen kleur plaatsen.

Groetjes Danny. :thumb:

Sorry maar hier kom ik niet uit. Ik zit waarschijnlijk veel te moeilijk te denken :mad:
Zou je me een voorbeeld van een formule kunnen tonen

Groet
Jack
 
Opmaak >> Voorwaardelijke opmaak >> Celwaarde is - niet gelijk aan - ="" >> kleur kiezen >>OK

Mvg

Rudi
 
Opmaak >> Voorwaardelijke opmaak >> Celwaarde is - niet gelijk aan - ="" >> kleur kiezen >>OK

Mvg

Rudi

Hoi Rudi

Kun je de gegevens niet beter in een opgemaakte cellen laten plaatsen, dan kopieeren en dan op de juiste plaats laten plakken? Daarna de gegevens in de opgemaakte cellen laten wissen voor de volgende aktie.
Dat zou het eigenlijk zijn wat ik zoek.

Groeten Jack
 
Jack, na het opslaan van de nieuwe gegevens wordt de laatstgevulde regel geselecteerd, uitgebreid naar het nodige aantal kolommen en ingekleurd. Ik heb ook wat gesleuteld aan de functionaliteit van je formulier. Bekijk het eens en laat iets weten.

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Atest.xls
    46 KB · Weergaven: 27
Jack, na het opslaan van de nieuwe gegevens wordt de laatstgevulde regel geselecteerd, uitgebreid naar het nodige aantal kolommen en ingekleurd. Ik heb ook wat gesleuteld aan de functionaliteit van je formulier. Bekijk het eens en laat iets weten.

Mvg

Rudi

Ik heb het geheel bekeken en uit geprobeerd. Maar als je meerdere leveranciers invoert dan word alleen het laatste ingevoerde leveranciers gegevens opgeslagen. De eerdere ingevulde leveranciers gegevens zijn verloren gegaan. Is dit nog aan te passen?

Met vr gr Jack
 
Dit komt omdat er niets gebeurd met kolom A en B. Hoe worden deze ingevuld ? Ik heb er niets van kunnen terugvinden in je formulier of document.

Mvg

Rudi
 
Dit komt omdat er niets gebeurd met kolom A en B. Hoe worden deze ingevuld ? Ik heb er niets van kunnen terugvinden in je formulier of document.

Mvg

Rudi

Hallo
Deze formules staan In cel A3 en in B3. Hopelijk dat je misschien deze formules ergens in kunt verwerken.

Groetjes Jack
 
Jack, formules mee verwerkt.

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Atest(1).xls
    48,5 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan