• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data plotten in een lijn grafiek met behoud van waarden assen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SAOC

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2017
Berichten
9
Beste allemaal,

ik loop tegen een probleem aan. In het onderstaande overzicht wil ik op basis van datapunten een funnel maken (grafiek rechts), waarin ik vervolgens andere data punten wil plotten, zoals ik heb geprobeerd in de grafiek links (Dit lukte me niet in de grafiek rechts. Data punten komen niet te voorschijn).

Echter in de grafiek links krijg ik de waarden die op de X as staat er niet meer bij en verschijnt er een balk waar ik niks mee kan en ook niet begrijp vanuit waar die ontstaat.

Excel.JPG

Concrete vraag hoe krijg ik de grafiek en de geplotte punten, zoals in de linker grafiek, in de assenstelse zoals in de rechter grafiek.

Met vriendelijke groet,

Niek
 
In de grafiek rechts staan geen datapunten, alleen de verbindende lijnen...

Maar wellicht kun je een Excel-bestand plaatsen i.p.v. een plaatje voor verdere assistentie.
 
Zie bijlage: is dat wat je ongeveer zoekt?
 

Bijlagen

  • Example (AC).xlsx
    19,3 KB · Weergaven: 33
Exact wat ik zocht, maar nu de vraag hoe heb je het gedaan en welke fout maakte ik/ wat deed ik verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Niet heel ingewikkeld, ik heb reeksen toegevoegd aan de rechtergrafiek en daarna beetje gespeeld met de opmaak (m.n. de markering van de datapunten). Als er maar 1 punt was (of geen) heb ik er eventjes een of twee handmatig toegevoegd zodat ik de lijn kon selecteren, en daarna deze gegevens weer verwijderd.

Aanvulling:
Ook nog van belang is om bij "gegevensbron selecteren" onder het knopje "verborgen en lege cellen" de optie "gegevenspunten verbinden met lijn" te selecteren.
 
Laatst bewerkt:
Toch is Excel daar niet intuïtief mee ....
Excel 2003 was een stuk beter, daarna alleen maar berg afwaarts...
Excel 2016 heeft bepaalde data verwerkingsverbeteringen (bij veel data), en de macros zijn iig een stuk beter te maken en comptibler dan in 2007/2010/2013 vooral als je ze om wilt zetten van de 2003 versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan