data recoveren

Status
Niet open voor verdere reacties.

spell66

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Hoi,

Ik heb een vraagje.

Ik een seagate harddisk die gecrashed is. Ik heb hem eerst in de vriezer gelegd, omdat windows hem niet meer herkende. Dit is inmiddels gelukt. ik heb vervolgens aan mijn master drive gekoppeld en met wat programmaatjes geprobeerd de data te achterhalen. Met de meest programma´s loopt de boel meteen vast en met eentje loopt ie na 10% vast (hij geeft dan aan dat een aantal sectoren beschadigd is). Ik krijg de melding "error (255) reading sector".

Ik heb testdisk gebruikt om de bootsector te herstellen, maar dat werkt ook niet.

Heeft iemand enig idee of de data nog te redden valt, zonder tussenkomst van een bedrijf, of is het einde oefening?

Alvast bedankt,

Groetjes,

Jeroen

Welkom op Helpmij.:)

HDD regenerator zou je misschien nog kunnen helpen. Helaas is geen gratis software, maar heeft mij laatst met een gecrashde schijf geholpen. Ik kreeg een vergelijkbare error met data recover software. Na HDD regenerator, kon ik alle data weer bereiken en backuppen. De schijf heb ik daarna afgeschreven.

He,

Dank je man, je bent geweldig!!!

Ik heb het programmaatje ergens gevonden en tot nu toe werkt het perfect!! Hij heeft 275 cluster hersteld en nu werkt het recoveryprogramma wel. Nou hopen dat ik de data er nog af kan halen!

Ik ben weer erg in mijn nopjes,

Nogmaals bedankt!

Groetjes,

Jeroen

Graag gedaan.:)

Afhankelijk van je schijf grote, kan het erg lang duren, voordat HDD Regenerator klaar is. De schijf waarbij ik het nodig had, was 60 GB. Deze heeft er een dag en nacht over gedaan. Laat maar even weten of je de data eraf hebt kunnen halen.

Hoi,

Ik heb inderdaad een gedeelte van de data eraf kunnen halen. vreemd genoeg is hetgeen waar ik naar op zoek was nergens meer terug te vinden. Ik heb het drie keer geprobeerd, maar het staat er niet meer op.

Enig idee hoe dat zou kunnen?

Groetjes,

Jeroen

Het kan dat de data overschreven is, dan is het meestal niet meer terug te halen.:(

seagate harddisk

Misschien kun je met het programma SEATOOLS - Seagate site - nog iets bereiken.

Ik ga dat nog even proberen. Als het goed is er verder niets meer op geschreven, want hij deed het niet meer.

Ik heb trouwens "get data back for NTFS" gebruikt om te recoveren.

JEroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan