data samenvoegen uit 2 DB's

Status
Niet open voor verdere reacties.

sharkyvk

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2007
Berichten
16
Wie kan mij helpen.
Ik heb twee DB's. Allebei bevatten ze data over dvd's. Eén db is van het prog dat ik gebruik de andere is van de leverancier van de dvd's. Nu wil ik de data uit de leverancier db invoegen in de db van het prog. In het prog zitten meer velden waarbij de info later ingevuld kan worden. Ik krijg het niet voor elkaar kan iemand mij alvast wat tips geven zodat in in ieder geval een start kan maken.

Het alternatief is het prog opstarten en dan alle 180 titels acteurs codes en overige info met de hand invullen.

WIE-O-WIE

thx,
Mike
 
gebruik een toevoegquerie

Leg een link vanuit jouw database naar die van de leverancier, naar de tabel waar de gegevens in zitten (bestand ->externe gegevens ophalen ->koppelen). Nu kun je een querie maken gebaseerd op beide tabellen. Ik ga er vanuit dat in beide tabellen een veld zit wat uniek is en overeenkomt bv een uniek CD-nummer, anders heb je een probleem. Selecteer in je ontwerp van je querie beide tabellen en leg een 1 op veel relatie tussen de beide unieke velden. De 1 kant aan de leverancier kant. Selecteer dit veld (in de leveranciertabel) als eerste in je querie met de voorwaarde Is not null (bij criteria). Verander de selectiequerie in een bijwerkquerie. Selecteer vervolgens de velden in je eigen tabel waarin de informatie moet komen van de leverancier. Zet bij ieder veld bij wijzigen in: een verwijzing naar het betreffende veld in de tabel leverancier bv: [tabelleverancier]![veldnaam] Bij het eerste veld (met criteria Is null) doe je dit natuurlijk niet. Uitvoeren en klaar. Altijd eerst even testen op een kopie. Suc6
p.s. In de kop staat toevoegquerie maar het moet zijn een bijwerkquerie!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan