• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data sorteren

Mieke1985

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Hoi allemaal,
Ik heb een overzicht met trainingen. Sommige trainingen vinden meerdere keren per jaar plaats.
Ik zou graag een overzicht willen met:
- welke trainingen er per maand gegeven worden incl. datum
- en dan gesorteerd op datum. Zodat duidelijk naar voren komt als er meerdere trainingen op 1 dag gepland zijn.

En niet onbelangrijk; de data veranderen regelmatig. Of er worden trainingen toegevoegd.

Zie bijlage voor het voorbeeld.

Is dit mogelijk? Ik heb filteren en sorteren geprobeerd maar dit werd niet het gewenste resultaat. Hopelijk kan iemand helpen.

Bijlagen

Of met power query én een draaitabel.

Bijlagen

Hij doet het hier prima, als je een training en een datum toevoegt. Bij een datum veranderen heb ik ook geen last. Als ik alleen een datum of alleen een training invul weigert de formule.
Ik vind het een pracht van een formule, zou het niet zelf kunnen verzinnen. Maar met AI.
Probeer onderstaande eens.
Code:
=LET(
    DataBereik; VERSCHUIVING(B2; 0; 0; AANTALARG(A:A)-1; 6);
    NaamBereik; VERSCHUIVING(A2; 0; 0; AANTALARG(A:A)-1; 1);
    x; DataBereik;
    y; HOR.STAPELEN(NAAR.KOLOM(ALS(LENGTE(x); NaamBereik; "")); NAAR.KOLOM(x));
    GROEPEREN.PER(INDEX(y;;2); INDEX(y;;1); ARRAYTOTEXT;; 0;; INDEX(y;;1)<>"")
)

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk geen Office 365?

Aangepast naar wat @jverkerk opperde.
Code:
=LET(x;B2.:.G200;y;HOR.STAPELEN(NAAR.KOLOM(ALS.FOUT(ALS(x<>"";A2:.A200;"");""));NAAR.KOLOM(x));GROEPEREN.PER(INDEX(y;;2);INDEX(y;;1);ARRAYTOTEXT;;0;;INDEX(y;;1)<>""))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@snb
Of #3.Want dat is wat Power Query al op de achtergrond doet.

Terug
Bovenaan Onderaan