Beste leden
Ik heb een sheet (zie voorbeeld) met data van inkomsten en uitgaven door het jaar heen, wat ik graag wil is deze gegevens in een aparte bestanden kunnen opslaan maar dan per kwartaal.
Dus als het eerste kwartaal geweest is, ik ben nu gegevens bv aan het invullen in april, wil ik een kopie maken van het eerste kwartaal in een nieuw workbook voor de boekhouder.
Is kwartaal 2 geweest en ben ik bv in kwartaal 3 bezig wil ik een kopie maken van alleen de data van kwartaal 2 om weer door te sturen naar de boekhouder, enz.
Aan het eind van het jaar maak ik een kopie van alle gegevens over het hele jaar in een nieuw workbook(dit heb ik werkend, heb ik niet in dit testbestand, zie code) De boekhouder krijgt nu een bestand met alle uitgaven en inkomsten over het hele jaar in één bestand
Ik heb geen idee hoe ik de kwartalen apart kan filteren en kopiëren naar een nieuw workbook en of dit überhaupt kan.
De gegevens zijn natuurlijk variabel, bv in kwrt 1 heb ik 10 rijen met uitgaven en 4 rijen met inkomsten en in kwrt 2 heb ik bv 25 rijen met uitgaven en 12 rijen met inkomsten, enz.
Ben benieuwd naar jullie suggesties.
Ik heb een sheet (zie voorbeeld) met data van inkomsten en uitgaven door het jaar heen, wat ik graag wil is deze gegevens in een aparte bestanden kunnen opslaan maar dan per kwartaal.
Dus als het eerste kwartaal geweest is, ik ben nu gegevens bv aan het invullen in april, wil ik een kopie maken van het eerste kwartaal in een nieuw workbook voor de boekhouder.
Is kwartaal 2 geweest en ben ik bv in kwartaal 3 bezig wil ik een kopie maken van alleen de data van kwartaal 2 om weer door te sturen naar de boekhouder, enz.
Aan het eind van het jaar maak ik een kopie van alle gegevens over het hele jaar in een nieuw workbook(dit heb ik werkend, heb ik niet in dit testbestand, zie code) De boekhouder krijgt nu een bestand met alle uitgaven en inkomsten over het hele jaar in één bestand
Code:
Sub Copy_Save_inkomsten_uitgaven()
'Copy_and Save inkomsten/Uitgaven For accountant
On Error GoTo ErrorHandler
Dim strWBName As String
strWBName = ActiveWorkbook.Name
Dim strWBName2 As String
strWBName2 = Left(ActiveWorkbook.Name, InStr(ActiveWorkbook.Name, ".") - 1)
'Year date min one
Dim YrNr
YrNr = Year(Date) – 1
'Copy date active workbook sheet inkomsten
Application.Goto ActiveWorkbook.Sheets("Inkomsten").Range("F6")
Range("F5:T300").Select
Selection.Copy
'Past it into workbook Boekhouder.xlsx sheet Inkomsten
Application.Goto Workbooks.Open("/Users/homecare/Documents/Geertje/Administratie/Accountant/Boekhouder.xlsx").Sheets("Inkomsten").Range("A2")
ActiveSheet.Paste
Application.CutCopyMode = False
Range("H1") = YrNr
'Go back to former active workbook sheet Uitgaven and copy data and past it into workbook Boekhouder sheet Uitgaven
Application.Goto Workbooks(strWBName).Sheets("Uitgaven").Range("F6")
Range("F5:T300").Select
Selection.Copy
Application.Goto Workbooks("Boekhouder.xlsx").Sheets("Uitgaven").Range("A2")
ActiveSheet.Paste
Application.CutCopyMode = False
Range("H1") = YrNr
ActiveWorkbook.SaveAs FileName:="/Users/homecare/Documents/Geertje/Administratie/Accountant/" & Range("E1").Value & " " & YrNr & ".xlsx"
MsgBox ("Bestand opgeslagen onder de naam: /Users/homecare/Documents/Geertje/Administratie/Accountant/") & " " & Range("E1").Value & " " & YrNr & ".xlsx"
'Close workbook Boekhouder and go to former active workbook sheet Dashboard
ActiveWorkbook.Close
Application.Goto Workbooks(strWBName).Sheets("Dashboard").Range("A1")
Exit Sub
ErrorHandler:
MsgBox ("Bestand met de naam: /Users/homecare/Documents/Geertje/Administratie/Accountant/") & " " & Range("E1").Value & " " & YrNr & ".xlsx" & " " & "niet vervangen"
'Close workbook Boekhouder, do not save and go to former active workbook sheet Dashboard
ActiveWorkbook.Close Savechanges = False
Application.Goto Workbooks(strWBName).Sheets("Dashboard").Range("A1")
End Sub
Ik heb geen idee hoe ik de kwartalen apart kan filteren en kopiëren naar een nieuw workbook en of dit überhaupt kan.
De gegevens zijn natuurlijk variabel, bv in kwrt 1 heb ik 10 rijen met uitgaven en 4 rijen met inkomsten en in kwrt 2 heb ik bv 25 rijen met uitgaven en 12 rijen met inkomsten, enz.
Ben benieuwd naar jullie suggesties.