Data synchronisatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Berichten
663
Ik ben op zoek naar een goed programma om data te synchroniseren. Het hoeft niet per sé freeware te zijn, hoewel ...
Ik heb een externe harde schijf van 250GB aan mijn systeem en ik wil daarop de data in "mijn documenten" op mijn harde schijf liefst zo automatisch mogelijk synchroniseren zodat ik geen back-up meer hoef te maken.
Het zou nog mooier zijn als ik mijn laptop data ook zou kunnen synchroniseren naar die externe harde schijf.
Heeft er iemand ervaring met zoiets?
Vast dank.
 
(excuses voor mijn trage reactie)

Wat ik eigenlijk zoek is een set-up zoals ik die bij een vorige werkgever had: er was een netwerk-kopie (van mijn documenten) die zonder dat ik er iets voor hoefde te doen werd bijgewerkt. Ook als ik met mijn laptop na een reis terug kwam werden meteen de nieuwste bestanden van die laptop op het netwerk bijgewerkt.
Het voordeel van die situatie was dat als er iets gebeurde (en in die periode heb ik 2 hard disk crashes gehad met mijn laptop), je een ander systeem (of harde disk) pakte; eea kon synchroniseren en gewoon doorwerken zonder iets verloren te hebben.
Ik had eigenlijk de indruk dat het een Windows functie was ... weet iemand waar ik het over heb?
Anders, ga ik met synctoy aan de slag, wat als ik de beschrijving lees, ook ongeveer doet wat ik wil.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Je hebt naast de optie Werkmap inderdaad nog een mogelijkheid.
Typ via Start > Help en ondersteuning, in het zoekvak (letterlijk):

Off line bestanden

en je vindt de informatie die w.s. beantwoord aan je vraag.
 
Ja, Valijn, dit was wat ik zocht. Hartelijk dank.

PS
Je hebt hier blijkbaar mee gewerkt. Wat zijn de verschillen/ voordelen van deze optie tov Synctoy ?

Rob
 
Je zou eens kunnen kijken naar PeerSync Workstation, waarbij je in real-time data kunt synchroniseren ook al zijn dit openstaande bestanden tussen pc's en laptops. Het is een betaalde versie maar enorm gebruiksvriendelijk en betrouwbaar. Met PeerSync Server kun je ook werken indien je een server gebruikt. Wordt vaak bij bedrijven gebruikt om data te synchroniseren wat niet naadloos werkt met DFS-Replicatie. www.peersoftware.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan