• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data tussen 2 bestanden linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolfdejong

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2012
Beste,

Ik heb een vraag.
Ik wil een adressenlijst aanmaken in excel. Deze lijst wil ik dan aan een ander bestand gelinkt hebben op de volgende manier.

Als ik in het bestand 'voorbeeld pr adres' de project code in toets '7130' dan wil ik het geel gearceerde (in de map adressenlijst) automatisch in dit bestand gezet wordt.
Het komt erop neer dat ik alleen een project code wil intoetsen en dat dan automatisch de adresgegevens worden toegevoegd.

Ik weet niet of dit uberhaupt mogelijk is.

Gr Rolf

Bijlagen

Hallo,

Om even duidelijk te maken, jij wil een lijst maken van iets. Vervolgens kun je die dingen in die lijst arceren. En het gearceerde gedeelte wil je in een ander bestand hebben?
Want voor zover ik weet is dat niet mogelijk.

Ja dat klopt voor een groot deel.

Het gaat mij erom dat het nummer gekoppeld wordt aan een adres.
Het gaat mij niet om het arceren.

Als ik 7130 intoets dan moet ik de adres gegevens in de cellen ernaast krijgen.

Als ik dit intoets dan moeten de gegevens:
Fc Horst, Sportpark Adelaar
Buitenbrinkweg 70
3853LZ, Horst-Ermelo

ingevuld worden.

Beste Spiesse,

Bedankt voor jouw reactie!
Ik krijg het niet voor elkaar als in de code verander dan zet het bestand niet de adres gegevens in de rij.
Als ik 2563 intoets dan komt niet het adres naar voren, en als ik hem dan weer terug zet naar 7130, dan geeft ie ook aan dat de formule niet klopt.

En is het ook mogelijk om de adressen in een ander bestand te zetten?

het is best dat je met een nieuw bestand start waarin de adressen op lijnen ingegeven worden, ipv in kolommen...
ik maak een opzet voor je en stuur het straks door

Beste Spiesse,

Dit is wel wat ik zoek!
Alleen heb ik 1 probleem die formules werken niet met excel 2003!
Dat hebben wij op de zaak, thuis met excel 2007 gaat het prima!

Is het ook mogelijk om de adressen lijst apart op te slaan, zodat ik een apart bestand heb voor de adressen en voor de zoekmachine.
Het is de bedoeling dat er een grote database van adressen komt en dat deze adressen in meerdere documenten zijn op te zoek via het projectnummer.

Alvast bedankt voor alle moeite.

rolfdejong,

tuurlijk kan je de adressen in een ander bestand opslaan. Om dit te doen met je enkel je blad met alle adressen kopieren naar een nieuw bestand, opslaan onder bv adreslijst en dan de koppeling maken in de formule...:

ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;Tabel1;6;ONWAAR);"") tabel 1 zal je dan moeten vervangen door het pad waar de adreslijst opgeslagen is

dit kan ik helaas niet voor jou doen...

succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan