• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data tussen bepaalde tijden tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Desiree2209

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
Berichten
2
Hallo allen,

Ik krijg wekelijks een bestand aangeleverd met daarin een lijst met tijden waarop een bepaalde gebeurtenis plaatsvind. Ik wil gaan tellen tussen bepaalde tijden hoe vaak die gebeurtenis plaatsvindt.

Ik heb een excel lijst met tijden. Deze wil ik graag afronden naar kwartieren en daarna de tijden tellen. Nu heb ik twee problemen:

- Vanuit de originele lijst kan ik niet afronden
- Hoe tel ik de waarden tussen bijvoorbeeld van 08:00:00 tot 09:00:00

Helaas krijg ik een foutmelding als ik mijn voorbeeldbestand probeer te uploaden. Dus ik kan geen voorbeeld plaatsen.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Ik heb al geprobeerd om met AANTALLEN.ALS te werken en dan > 0:00:00 en < 08:00:00 om te weten hoevaak de gebeurtenis plaatsvind voor 08:00 's morgens.
Ook heb ik SOMMEN.ALS geprobeerd en dan een extra kolom met ééntjes als optelbereik, maar ook dan krijg ik steeds 0 uit mijn formule.
 
Hoe tel ik de waarden tussen bijvoorbeeld van 08:00:00 tot 09:00:00
Als je zou melden WAAR die waarden precies staan, is dat eenvoudig.
Zo'n soort vraag is hier al meerdere keren aan de orde geweest, dus als je GOED zoekt op dit forum, vindt je meteen het antwoord (en als je goed nadenkt misschien ook wel zonder zoeken).

Helaas krijg ik een foutmelding als ik mijn voorbeeldbestand probeer te uploaden. Dus ik kan geen voorbeeld plaatsen.
Meestal kan dat 2 dingen betekenen:
1. ofwel je bestand is te groot van omvang (in dat geval het bestand inpakken of een kleiner voorbeeldbestand maken).
2. ofwel je maakt een fout bij het uploaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan