• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data uit 2 sheets vergelijken en actie ondernemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Murdockske

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2012
Beste,

Ik heb hier een sheet met een ganse lijst elektronische kaarten die in het bedrijf gebruikt zijn. Deze sheet is bv. onderverdeeld in kolommen zoals: Merk, type, locatie, aantal. ( ==> Sheet 1)
Het kan dus zijn dat bepaalde types meerdere keren voorkomen in de lijst ( als dit type kaart bv. op meerder locatie gebruikt wordt).
Dan heb ik een andere sheet waarin de kaarten staan die in stock zijn.( ==> sheet 2)

Wat ik zou willen verkrijgen:
De sheet met onderdelen in gebruik ( sheet 1) dient vergeleken te worden met de sheet van de stock (sheet 2). Vergelijking dient te gebeuren op type.

Als bv. in sheet 1 kaart "123ABC" niet voorkomt in de stocklijst dient er in sheet 1 naast "123ABC" een rood vakje te kleuren.

Is de kaart in voorraad dient dit groen te kleuren.

Is er bv. 1 kaart in voorraad maar er zijn in de ganse sheet 1 bv. 15 te vinden, dan dient dit oranje te kleuren. ( stock is te laag volgens aantal aanwezige kaarten)

Ik zou sheet 1 in een draaitabel steken zodat ik bijv. een totaal kan krijgen van een bepaald type kaart en eventueel daarnaast die gekleurde vakjes willen verkrijgen.

Ik weet dus echt niet hoe hieraan te beginnen :confused:

alvast bedankt voor de hulp!

Ik denk dat je best begint met het maken en posten van een voorbeeld bestand, zonder gevoelige informatie maar wel in de gewenste layout. Dus 2 sheets met elk een lijst zoals je beschrijft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan