• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data uit cel overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mukizi

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2006
Een goede morgen,

Dankzij Roncacio kan ik nu middels een ALs functie(verschuiven en vergelijken) gegevens uit een ander tabblad halen. Echter kan het zo zijn dat een veld leeg is. Wanneer ik de gegevens uit de desbetreffende cel die leeg is overneem komt er automatisch een 0 in de cel. ik wil graag dat deze cel geen 0 toont maar gewoon leeg blijft.

Weet iemand hoe ik dat kan bewerkstelligen?

groetjes.
Mukizi

Een goede morgen,

Dankzij Roncacio kan ik nu middels een ALs functie(verschuiven en vergelijken) gegevens uit een ander tabblad halen. Echter kan het zo zijn dat een veld leeg is. Wanneer ik de gegevens uit de desbetreffende cel die leeg is overneem komt er automatisch een 0 in de cel. ik wil graag dat deze cel geen 0 toont maar gewoon leeg blijft.

Weet iemand hoe ik dat kan bewerkstelligen?

groetjes.
Mukizi

Kan je de formule sturen zodat we dat kunnen aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste ron,

Het is de formule dat jij hebt opgezet...

=ALS($C$4="";"";VERSCHUIVING(DB_Tailnummerinfo!A$1;VERGELIJKEN($C$4;DB_Tailnummerinfo!B:B;0)-1;VERGELIJKEN(LINKS(A5;LENGTE(A5)-1);DB_Tailnummerinfo!$1:$1;0)-1;1;1))

groeten

Beste ron,

Het is de formule dat jij hebt opgezet...

=ALS($C$4="";"";VERSCHUIVING(DB_Tailnummerinfo!A$1;VERGELIJKEN($C$4;DB_Tailnummerinfo!B:B;0)-1;VERGELIJKEN(LINKS(A5;LENGTE(A5)-1);DB_Tailnummerinfo!$1:$1;0)-1;1;1))

groeten

Als ik C4 van Tailnummerinfo leegmaak, zijn de onderliggende cellen ook leeg, dus ik vraag mij af waar je de 0 ziet.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik begrijp wat je bedoel Ron maar dat bedoel ik niet.

Als C4 leeg is dan is derest ook leeg, dat klopt helemaal.
Maar er kunnen bijvoorbeeld 4 problemen worden aangegeven voor een tailnummer en er is er maar 1 ingevoerd. dan krijg ik voor probleem 2,3 en 4 een nul, aangezien er verwezen wordt naar een leeg veld. Het is niet echt een probleem maar ik vind het niet netjes staan.

begrijp je wat ik bedoel of moet ik je t bestand versturen?

Maar er kunnen bijvoorbeeld 4 problemen worden aangegeven voor een tailnummer en er is er maar 1 ingevoerd. dan krijg ik voor probleem 2,3 en 4 een nul, aangezien er verwezen wordt naar een leeg veld. Het is niet echt een probleem maar ik vind het niet netjes staan.

Een 0 staat inderdaad niet zo netjes.
Je hoeft het bestand niet te sturen.
Ik zal er naar kijken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Stuur het bestand toch maar voor de zekerheid op.
Wellicht heb je namelijk al het nodige aanpassingen aangebracht.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

nulwaarde uitzetttn in weergave opties werkt perfect.

Harstikke bedankt.

gr
mukizi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan