• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data uit een lijst/tabel in andere tabel plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

novec

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Hallo

ik werk wekelijks met een lijst met afreken formulieren. Die afreken formulieren komen uit een extern programma en worden geleverd in een Excel output.
Ik krijg dan een lijst met ca 150 formulieren onder elkaar in één sheet
.
Uit die moet ik per formulier een paar regels in een nieuw bestandje plaatsen.
IK kom daar een heel eind mee maar omdat de formulieren niet allemaal even lang zijn loop ik vast.
Ik kan dan niet met de Als functie verwijzen naar cellen.

Wie kan me op gang helpen

Dank alvast
Bekijk bijlage test1.xlsx

Laatst bewerkt:
Kan je dan even in jouw voorbeeldje laten zien wanneer ze niet even lang zijn? En wat dan waar staat?

Kan je dan even in jouw voorbeeldje laten zien wanneer ze niet even lang zijn? En wat dan waar staat?

IK heb van de eerste lijst een tabel gemaakt en met de 'Als' functie naar de cellen laten verwijzen. Die functie staat achter de tabel in 5 naast elkaar gelegen kolommen. Deze functie is tot aan einde van de tabel door gekopieerd.

Bijlagen

Hi Sylvester

Die oplossing doet perfect wat ik wil. Ik ben een beginner met VBA maar ik kan het toch goed begrijpen en interpreteren. Dus ik ben helemaal 'blij' met de oplossing.
Dank daarvoor.

als de functie te langzaam wordt, (ik weet niet hoe lang je hoofd tabel in werkelijkheid is.
kan hij op snelheid geoptimaliseerd worden.

als de functie te langzaam wordt, (ik weet niet hoe lang je hoofd tabel in werkelijkheid is.
kan hij op snelheid geoptimaliseerd worden.

Ik heb vandaag getest. Bij veel records wordt hij toch traag. Het werkt verder perfect maar de computer stong op een gegeven moment 5 minuten te 'stampen' om de macro uitgevoerd te krijgen.
Als je dus nog tips hebt om e.e.a. te versnellen dan verneem ik die graag.

om het te versnellen wil ik graag weten:
zijn de regel afstanden binnen de formulieren steeds de zelfde?
zetten er dus alleen verschillen in de afstanden tussen de formulieren?

om het te versnellen wil ik graag weten:
zijn de regel afstanden binnen de formulieren steeds de zelfde?
zetten er dus alleen verschillen in de afstanden tussen de formulieren?

Dat is juist het probleem. Er zit een verschil in de afstanden. Ik had eerst met de ALS functie een oplossing gemaakt maar kon die niet naar beneden kopieren omdat die afstand verschillen er er zijn.

en de volgorde van de te items die gezocht worden? en zijn de namen van de items die gezocht worden altijd aanwezig?
ik zoek een vast punt in een blad.
bv: wat staat altijd boven aan? is dat altijd Locatie of onbreekt dat woord wel eens.
of: staat debiteurnr altijd boven de items
of: staat naam altijd als eerste boven de bezochte items

Ja, de Namen zijn altijd aanwezig en de volgorde is altijd gelijk.

De Volgorde zoals in mijn voorbeeld is de juiste

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan