• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data uit extern, gefilterd bestand ophalen met dubbele filter selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Ik heb een heel klein bestandje dat uit 1 bestand dat altijd dezelfde naam houdt wat standaard gegevens ophaalt zodat ik het niet handmatig hoef te tellen.
Het bronbestand wordt gefilterd op een databereik. Mijn excel formule die de tellingen doet houdt daar rekening mee, hiervoor heb ik onderstaande formule gevonden:

=SOMPRODUCT(SUBTOTAAL(3;VERSCHUIVING('[test bestand input.xlsx]Vluchten richting Nederland'!$G:$G;RIJ('[test bestand input.xlsx]Vluchten richting Nederland'!$G:$G)-MIN(RIJ('[test bestand input.xlsx]Vluchten richting Nederland'!$G:$G));;1));--(LINKS('[test bestand input.xlsx]Vluchten richting Nederland'!$G:$G;4)=LINKS(A3;4)))+SOMPRODUCT(SUBTOTAAL(3;VERSCHUIVING('[test bestand input.xlsx]Vluchten richting Nederland'!$G:$G;RIJ('[test bestand input.xlsx]Vluchten richting Nederland'!$G:$G)-MIN(RIJ('[test bestand input.xlsx]Vluchten richting Nederland'!$G:$G));;1)); --( LINKS('[test bestand input.xlsx]Vluchten richting Nederland'!$G:$G;8)=RECHTS(A3;8)))

op basis van wat ik hier gevonden heb: https://nl.extendoffice.com/documents/excel/3423-excel-max-min-visible-cells-only.html#subtotal

nu wil ik nog een cel-afhankelijk deel meenemen in de formule zodat ik kolom C in het bronbestand niet hoef te filteren en wijzigen.

De mogelijke waarden heb ik in cel B2 en C2 gezet zodat in de cellen eronder de juiste getallen komen.

Knipsel.PNG

Kan ik met de betreffende formule er nog een parameter aan toevoegen die alleen AMS waarden meenemt en voor de andere alleen EIN?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan