• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data uit externe xls bronnen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mukizi

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2006
Een goede morgen,

Ik wil graag data uit externe xls bestanden in 1 bestand laden.
Ik heb een bestand voortgang waarin een aantal tabbladen zitten.
In tabblad FilteredInfo wil ik graag informatie verzamelen over een tailnummer, waar de informatie afkomstig is uit meerdere xls bestanden.
De volgende kolommen moet in bestand: voortgang : tabblad FilteredInfo worden gevuld:
Kolom A Tailnummer
Kolom B Werkpakket
Kolom C Doorlooptijd
Kolom C NC/VC

UIt bestand: masterheli moeten de Tailnummer gehaald worden(staan in kolom A van tbblad Master) werkpakket(kolom B) en doorlooptijd(kolom c)
Voor deze zelfde Tailnummers moet ook uit een ander bestand het verschil tussen de voor en nacalutatie worden gehaald(bestand: voortgang2008 sheet:cougar kolom D)

Ik hoop een beetje dat ik duidelijk ben geweest en kan iemand mij ongeveer aangeven hoe ik dit kan bewerkstelligen.
(ik zou anders het doc uploaden echter gaat dat hier niet:( )

Ik hoor graag iets.
Vriendelijk groeten
Mukizi

Zet je xls file(s) even in een zip, dan kan je wel uploaden

Ron

kan je gewoon een verwijzing maken naar dat bestand, of is dat niet genoeg?
Probeer dit eens:

Open het doelbestand en het bronbestand
Stel dat je in cel A1 van het doelbestand de waarde uit A1 van het bronbestand wilt hebben. Ga in cel A1 (doelbestand) staan en start de formule door "=" (zonder aanhalingstekens) in te vullen ga nu, zonder de formule af te sluiten, naar het bronbestand, en klik daar op de cel waarvan je de waarde wilt hebben en sluit de formule af met ENTER. De formule moet er dan ongeveer zo uitzien:

=[bronbestand.xls]Blad1!$A$1

Als je de waarden uit een hele kolom wilt kopeiren, kan de formule gewoon verder naar beneden kopieren, let alleen even op de absolute celverwijzingen (de $ tekentjes in de formule)

Madpuppet,

Zoals jij hebt beschreven kan je t doen ja.... echter is dat niet praktisch.
Het brondbestand veranderd om de zoveel tijd, waardoor je dit constant zu moeten aanpassen.

Ik kan niks uploaden aangezien de beveiliging op mijn stage hoog is...
Ik wil je ook best mijn bestande mailen(aangezien het brondbestand in vertrouwen genomen moet worden)

gr
mursel

Dat het bestand wijzigt is niet zo heel erg, mits de waarden die je zoekt maar in dezelfde cellen blijven staan. De celverwijzingen zijn immers absoluut, je verwijst naar de CEL, niet naar de WAARDE. Als de waarde in het bronbestand verandert, zal deze dus automatisch ook in jouw doelbestand veranderen.

Als de waarden in het bronbestand wijzigen, terwijl ook de plaats daarvan in het bronbestand verandert, tsja.... dan wordt het moeilijker.... waarden worden dan relatief, en dan zal je op de een of andere manier moeten kunnen omschrijven hoe de gezochte waarde gevonden kan worden, zodat je dat in een formuler kan vatten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan