• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data uit het eneexcelbestand selectief overzetten naar ander excelbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobTHMG

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Graag hulp bij een lastig probleem voor mij:

Ik heb een excel met gegevens over testkandidaten. De geslaagde wil ik per kandidaat kunnen overzetten aar het andere bestand.
Dus bijvoorbeeld kandidaat Ineke uit testvoorbeeld testnummer test-004 wil ik overzetten naar opleidingsvoorbeeld als student-002 (geslaagden uit de test stromen op verschillende tijdstippen in)
Lastige;
Niet alle gegevens uit de ene bestand moeten over naar het andere bestand en

In het voorbeeld:
De gegevens staan niet in dezelfde volgorde op de rij. ( inhoud van testvoorbeeld kolomcel E5 moet in de opleidingskolom in kolomcel D1)

Kan ik vanuit een apart tabblad in het bestand ‘testvoorbeeld’ op testnummer de regel kiezen uit het testbestand, en dan via een macro de data die nodig is voor het opleidingsbestand overzetten naar de eerste lege regel in het opleidingsbestand (waarbij de studentnummer vanzelf opvolgend 1 hoger wordt dus student-002) en de data in de juiste cel komt te staan van het opleidingsbestand?

Wie kan mij de basis voor een dergelijke macro geven?

Rob

Bijlagen

Dat hoeft niet met een macro, met Externe gegevens ophalen (MSQUERY bijvoorbeeld) of "Nieuwe Query, Van Bestand" kan je filteren en de volgorde van de kolommen veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan