Data uit twee tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Ik wil graag data uit mijn tabellen koppelen, maar heb eigenlijk niet zoveel verstand van het koppelen van tabellen.

De tabellen waar het om gaat, zijn de volgende:

Planes:
tblPlanes.png

Occupation:
tblOccupation.png

Zoals jullie zien, komen de kolommen PlaneID overeen.

Nu is het scenario als volgt:

Ik heb de naam van het toestel (PlaneName) en de datum (Day) en daar wil ik graag de bezetting (Hour, Type, Person) bij ophalen.

Ik dacht met deze query aardig in de richting te zitten, maar bij nader inzien blijkt er niks van te kloppen.

PHP:
"SELECT Hour, Type, Person FROM Occupation INNER JOIN Planes ON Occupation.PlaneID = Planes.PlaneID WHERE Day = '21-5-2009' AND Planes.PlaneName = 'PH-JPO'"

Waarbij de datum en de Naam van het toestel variabel zijn.

Wie kan mij helpen? :confused:

Laatst bewerkt:
Wat gaat er precies mis? Dit zou een lijst met namen, type en uren op moeten leveren, als ik het zo zie ;)

Wat is het resultaat of de foutmelding?

edit: Een ding wat ik me kan bedenken: type is een reserved word in veel SQL talen; probeer daar eens `type` van te maken (dus met backticks, links van je 1 toets)

geef hier anders eens je output van je query neer. De query zelf ziet er in orde uit. Behalve dan dat misschien type niet herkend wordt als veld, omdat deze vaak gereserveerd is.

De fout was inderdaad dat Type gereserveerd is.

Ik heb gewoon de foutmelding niet goed gelezen. :o

Maaaar, ik krijg nog steeds geen records terug.

Zit ik met die INNER JOIN en zo wel goed? Want nogmaals, ik heb daar nooit eerder echt mee gewerkt, dus het zou me eigenlijk best verbazen als ik dat zo even goed gedaan heb ;)

Misschien moet je het volgende gedeelte:
Planes.PlaneName = 'PH-JPO'

vervangen door:
Planes.PlaneName LIKE 'PH-JPO'

De join is echt goed. Daar zie ik niks mis mee. Maar verder is t lastig.
Probeer het ook eens zonder WHERE op het einde, om te zien of je dan wel records terug krijgt.

Hmmm,

Ik moet me schamen. De query die ik had gegeven was niet de query die ik daadwerkelijk gebruikte.

Ik gebruik het in Visual Basic en daar roep ik de query aan in een functie, door middel van een knop. Als datum gebruikte ik de hele tijd per ongeluk 21-5-2008. En dan is het natuurlijk niet zo gek dat ik geen records terug krijg!

In ieder geval hartstikke bedankt jongens!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan