HAMMAR
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 sep 2001
Ik weet werkelijk niet in welke sectie deze vraag te plaatsen, dus dan maar hier.
Mod, als u een betere plaats weet, verplaats hem dan even a.u.b.?
Ik heb hier op het werk een oude cnc freesmachine staan met hieraan gekoppeld een oud laptoppie met Win98. Dit gebruik ik voor het overzenden van data (freesprogamma's) vice versa.
Ik gebruik hier een freeware data communicatie proggie voor met de volgende instellingen:
com port: com 1
Baudrate : 2400
Databits: 7
stopbits: 1
Parity: even
rts/cts hardware handshake.
Werkt feilloos.
Alleen nu wil ik hetzelfde eigenlijk doen met mijn huidige werk pc, waarop WinXP draait en dat wil niet werken. Freeware comm.proggie geinstalleerd met exact de zelfde instellingen, alles wat ik van de pc verstuur komt niet aan bij de machine, van de machine naar de pc werkt vreemd genoeg wel.
Hoe kom ik er nu achter wat er mis gaat, iemand een idee??
Mod, als u een betere plaats weet, verplaats hem dan even a.u.b.?
Ik heb hier op het werk een oude cnc freesmachine staan met hieraan gekoppeld een oud laptoppie met Win98. Dit gebruik ik voor het overzenden van data (freesprogamma's) vice versa.
Ik gebruik hier een freeware data communicatie proggie voor met de volgende instellingen:
com port: com 1
Baudrate : 2400
Databits: 7
stopbits: 1
Parity: even
rts/cts hardware handshake.
Werkt feilloos.
Alleen nu wil ik hetzelfde eigenlijk doen met mijn huidige werk pc, waarop WinXP draait en dat wil niet werken. Freeware comm.proggie geinstalleerd met exact de zelfde instellingen, alles wat ik van de pc verstuur komt niet aan bij de machine, van de machine naar de pc werkt vreemd genoeg wel.
Hoe kom ik er nu achter wat er mis gaat, iemand een idee??