data uitwisselen tussen twee text files.

Status
Niet open voor verdere reacties.

goedlichtJoost

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2012
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een project om data uit te wisselen tussen twee tekst files. Dit omdat ik dan coördinaten vanuit het eerste tekstbestand, in kan vullen in de aansturing van een tweede tekstbestand.

Het eerste tekstbestand heeft de extensie .nc1 en heeft een inhoud gelijk aan bijlage 1 (NCFILE.nc1)
het tweede tekstbestand heeft de extensie .LS en heeft een inhoud gelijk aan bijlage 2 (LSFILE.ls)

Nu denk ik omdat het specifiek gaat over een aantal waardes in bijlage 1 (dit aantal van de waardes is wel variabel) dat dit in een soort formulier geplaatst dient te worden?
Ik heb het ingeladen in Excel en hier kun je dan verschillende velden uitlezen (?) maar dit aantal is dan wel weer variabel..
Het tweede bestand moeten een aantal regels toegevoegd worden met de waardes vanuit bijlage 1. De opbouw en een groot gedeelte van de inhoud moet het zelfde blijven.
Het lijkt me dat ik hier gewoon verschillende regels toe moet gaan voegen? of een soort template maken waarin ik verschillende variabelen kan toevoegen?
meer waardes in het eerste bestand betekend dan ook meer opdracht regels in het tweede bestand, hier kan ik dan een loop voor maken die regels toevoegt?

Kan iemand mij hier verder mee helpen?
Alle hulp is welkom!!

Mocht u nog vragen hebben of extra informatie willen dan hoor ik het graag,
Met vriendelijke groeten,

Joost

Bekijk bijlage NCFILE en LSFILE.rar

De NC file kun je regel voor regel lezen en zodra de regel begint met 'AK' start je vanaf de volgende regel de regels op te slaan in een lijst tot er een regel komt die begint met 'IK'.

Dan krijg je dus dit:
Code:
  v       0.00u      0.00       0.00       0.00       0.00       0.00       0.00
       1750.00       0.00       0.00       0.00       0.00       0.00       0.00
       1525.27     268.32       0.00       0.00       0.00       0.00       0.00
       1358.63     157.73       0.00       0.00       0.00       0.00       0.00
       1358.63     157.73w      0.00       0.00       0.00       0.00       0.00
        907.10     372.46       0.00       0.00       0.00       0.00       0.00
          0.00       0.00       0.00       0.00       0.00       0.00       0.00

Vervolgens 'Split' je deze regel met een spatie als split character en loop je door alle delen, als dit deel niet leeg is stop je het in een nieuwe lijst.

Dan krijg je dus bv dit bij regel 5:

Code:
1358.63
157.73w
0.00
0.00
0.00
0.00
0.00
en kun je er mee doen wat je wilt.

En voor het wijzigen van de LS file doe je ongeveer hetzelfde.
Op dezefde manier kun je zoeken naar de regel die begint met bv LINE_COUNT en deze regel vervangen met een nieuwe waarde.

eenvoudig een waarde in een string zetten kun je met string.Format doen:
Code:
string lineCountString = String.Format("LINE_COUNT	= {0};", 17);
dit kun je zien als een soort template waar je het over hebt op de plaats van 17 kun je invoeren wat je wilt

dit kun je dus ook doen voor de posities onderaan:

Code:
string posLine3 = String.Format("	X = {0}  mm,	Y =  {1}  mm,	Z =   {2}  mm,", -1028.346, -927.567, 254.149);

Het is jammer dat deze files 10+? jaar oud zijn, ze zijn niet echt eenvoudig gemaakt om in te lezen zonder regel voor regel te kijken en te zoeken naar wat je moet hebben.

(bestanden lezen doe je met bv een StreamReader en schrijven met StreamWriter in de System.IO namespace)

Bij het inlezen & testen kun je het eventueel tijdelijk opslaan op een form zoals dit of je gebruikt de debugger, net wat je makkelijk vind:
lctqs.jpg

Ik hoop dat je hiermee een beetje van start kunt? Zodra je iets van een opzet heb en je niet verder komt kun je het gewoon hier posten dan komen we wel tot de oplossing.

Hallo Bloodshed,

Het lezen van de NC file heb ik inderdaad ongeveer gedaan zoals jij uitlegt.
ik zal in stappen uitleggen wat ik ongeveer gedaan heb.

1. natuurlijk bestand inladen en in een string zetten.
2. al het white_space verwijderen:
Code:
        static string remove_whitespace_functie(RichTextBox richTextBox1)
        {
            string data = richTextBox1.Text;

data = data.Replace("u", " "); // de u in de coordinaten
            data = data.Replace(" ", "");
            data = data.Replace("\n", "");
            data = data.Replace("\t", "");

return data;
        }
dan zijn er een aantal losse waardes die ik nodig heb, zoals de dikte en het aantal:
Code:
static string aantalfunctie(string data)
        {
            int IO = data.IndexOf("GLAS");
            int IO2 = data.IndexOf("PL");
            IO2 = IO2 - (IO + 4);
            string aantal = data.Substring(IO + 4, IO2);
            return aantal;
        }
        static string diktefunctie(string data)
        {
            int IO = data.IndexOf("PL");
            int IO2 = data.IndexOf("*", IO + 2);
            IO2 = IO2 - (IO + 2);
            string dikte = data.Substring(IO + 2, IO2);
            return dikte;
        }
Vervolgens alle info verwijderen, die ik niet meer nodig heb tot AK
Code:
static string remove_tot_AK_functie(string data)
        {
            int IO = data.IndexOf("AK");
            data = data.Remove(0, IO + 3);
            return data;
        }
dan kan ik aan het aantal punten (".") zien, wat voor soort vorm het is, ik heb namelijk maar twee vormen (driehoek/rechthoek).
Code:
static int typefunctie(string data)
        {
            int aantalpunten = data.Length - data.Replace(".", "").Length;
            return aantalpunten / 7;
        }
Dan heb ik alleen maar de eerste en tweede coordinaat van elke regel nodig nodig, deze zet ik in arrays:
Code:
        void coordinatenfunctie(string data, int type)
        {
            xcoordinaat = new string[type];
            ycoordinaat = new string[type];
            for (int i = 0; i < type; i++)
            {
                int IO = data.IndexOf(".");
                xcoordinaat[i] = data.Substring(0, IO + 3);
                IO = data.IndexOf(".");
                ycoordinaat[i] = data.Substring(0, IO + 3);

for (int b = 0; b < 5; b++)
                {
                    IO = data.IndexOf(".");
                }
            }
        }
Dan heb ik een template gemaakt waarin de verschillende waardes ingevuld worden, dit werkt als volgt, in het template heb ik de benodigde X en Y coordinaten vervangen door: XCO1, XCO2, YCO1......etc
Code:
static string invulfunctie(int type, string aantal, string dikte, RichTextBox richTextBox1, string[] xcoordinaat, string[] ycoordinaat)
        {
            string template = "";
            if (type == 4)
            {
                string templatenaam = "C:\\Joost\\C-projecten\\NCHandler\\Dtemp.LS";
                richTextBox1.LoadFile(templatenaam, RichTextBoxStreamType.PlainText);
                template = richTextBox1.Text;
                {
                    double x = Double.Parse(xcoordinaat[i]) + 1270;
                    double y = Double.Parse(ycoordinaat[i]);
                    double z = Double.Parse(dikte) + 120;
                    string naamx = "XCO" + (i + 1);
                    string naamy = "YCO" + (i + 1);
                    string naamz = "ZCO";
                    template = template.Replace(naamx, x.ToString("0.000"));
                    template = template.Replace(naamy, y.ToString("0.000"));
                    template = template.Replace(naamz, z.ToString("0.000"));

}

}
            else if (type == 5)
            {
                string templatenaam = "C:\\Joost\\C-projecten\\NCHandler\\Vtemp.LS";
                richTextBox1.LoadFile(templatenaam, RichTextBoxStreamType.PlainText);
                template = richTextBox1.Text;
                {
                    double x = Double.Parse(xcoordinaat[i]) + 1270;
                    double y = Double.Parse(ycoordinaat[i]);
                    double z = Double.Parse(dikte) + 120;
                    string naamx = "XCO" + (i + 1);
                    string naamy = "YCO" + (i + 1);
                    string naamz = "ZCO";
                    template = template.Replace(naamx, x.ToString("0.000"));
                    template = template.Replace(naamy, y.ToString("0.000"));
                    template = template.Replace(naamz, z.ToString("0.000"));
                }
            }
            return template;
        }

Het programma werkt nu in de simpelste vorm. (zie bijgevoegde NChandler.rar bestand)
het is nog niet zo uitgebreid maar ik ga er vandaag weer aan verder.
Denk je dat dit de beste methode is om dit uit te voeren?
Graag je advies in deze.

Alvast bedankt,
met vriendelijke groeten

Joost

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Bloodshed,

Ik ben vandaag toch maar zelf een aantal dingen gaan veranderen, want het moet nog iets uitgebreider.
Zo wil ik graag op het begin een keuze, en aan die keuze hangt dan weer een methode voor ls schrijven. Dit is niet moeilijk en heb ik al gemaakt (combobox en dan verwijzen naar verschillende functies).
nu wil ik echter complete delen uit de template kopieren, zodat ik regels kan toevoegen ( in mijn eerste voorbeeld had ik gewoon een template met 4 regels(driehoek) en een template met 5 regels (vierkant).
Nu zou ik 1 template willen, waarin ik gewoon zelf regels toevoeg.
nu moet er met elke bijgevoegde regel:

LINE_COUNT = 9;
linecount ++,

een extra regel komen in de /MN sectie:
9:J P[4] 100% FINE ;

en een nieuwe positie komen:
P[4]{
GP1:
UF : 0, UT : 1, CONFIG : 'N U T, 0, 0, 0',
X = XCO4 mm, Y = YCO4 mm, Z = -ZCO mm,
W = -180.000 deg, P = 0.000 deg, R = 0.000 deg
};

Omdat ik normaal met vervangen werk (zoals je in mijn eerste voorbeeld ziet) weet ik niet zo goed hoe ik dit aan moet passen.

kan ik dan het beste werken met een string die ik elke keer toevoeg? wordt wel erg veel code, waarin veel het zelfde is?
en hoe doe ik dit met de locatie hiervan?

Of kan ik beter helemaal geen template meer gebruiken, en alles toevoegen? dan krijg je wel erg veel strings, of 1 hele lange?

Ik zit weer eens met de handen in het haar:confused::p

Ik zal straks even naar je code kijken.

Zoals bij de meeste programma's is het gebruik van zelf gemaakte classes alles zeer overzichtelijk te maken. (ook voor andere ogen ;) ) bv:

Code:
    public struct Coords
    {
        private readonly double _x;
        private readonly double _y;
        private readonly double _z;

public Coords(double x, double y, double z)
        {
            _x = x;
            _y = y;
            _z = z;
        }

public double X
        {
            get { return _x; }
        }
        public double Y
        {
            get { return _y; }
        }
        public double Z
        {
            get { return _z; }
        }
    }
Code:
    public struct Rotation
    {
        private readonly double _w;
        private readonly double _p;
        private readonly double _r;

public Rotation(double w, double p, double r)
        {
            _w = w;
            _p = p;
            _r = r;
        }

public double W
        {
            get { return _w; }
        }
        public double P
        {
            get { return _p; }
        }
        public double R
        {
            get { return _r; }
        }
    }
Code:
    public class Position
    {
        public int ID { get; set; }
        public Coords Coords { get; set; }
        public Rotation Rotation { get; set; }

public Position(int id, Coords coords, Rotation rotation)
        {
            ID = id;
            Coords = coords;
            Rotation = rotation;
        }

public string Print()
        {
            var sb = new StringBuilder();

sb.AppendLine(string.Format("P[{0}]{{", ID));
            sb.AppendLine("\tGP1:");
            sb.AppendLine("\tUF : 0, UT : 1, CONFIG : 'N U T, 0, 0, 0',");
            sb.AppendLine(string.Format("\tX = {0} mm, Y = {1} mm, Z = {2} mm,", Coords.X, Coords.Y, Coords.Z));
            sb.AppendLine(string.Format("\tW = {0} deg, P = {1} deg, R = {2} deg", Rotation.W, Rotation.P, Rotation.R));
            sb.AppendLine("};");

return sb.ToString();
        }
    }

Zo kun je dus alles wat bij deze position hoort in 1 bestandje stoppen en zeer gemakkelijk in de code gebruiken. (Denk aan de Beam class)
Ook door het lezen van deze regel is het voor jezelf in 1 oog opslag duidelijk wat alles is.
Code:
var pos = new Position(1, new Coords(900, 400, -200), new Rotation(90, 0, 270));
MessageBox.Show(pos.Print());

pos.Print(); geeft in dit geval een string terug met het volgende:

Code:
P[1]{
	GP1:
	UF : 0, UT : 1, CONFIG : 'N U T, 0, 0, 0',
	X = 900 mm, Y = 400 mm, Z = -200 mm,
	W = 90 deg, P = 0 deg, R = 270 deg
};

Zoals ik al zei, ik kijk straks naar wat het allemaal precies doet in je programma.

Bas

Ik ben er wat mee bezig geweest gisteren kijk eens of je dit een handige oplossing zou vinden voor het maken/ opslaan van een LS bestand

Ik heb de files maar even online gezet ipv allemaal code blocks:
in de Models map staat de LsFile class, ook kun je het projectje downloaden van de site om te testen.

https://github.com/Bloodshed/Examples/tree/master/Handler

Het zal wel nog niet allemaal kloppen en is niet optimaal, maar voor het idee zou je weer verder kunnen en je eigen aanpassingen doen denk ik.

Het idee hier is dus gewoon dat je dit kunt doen:

Code:
var ls = new LsFile("File Name");
ls.Comment = "Hier als je een comment wilt toevoegen";
ls.Version = 4;

string fileContent = ls.Print();

MessageBox.Show(fileContent);

Hallo Bloodshed,

Bedankt voor alle moeite, Ik heb het even bekeken.. En ik moet zeggen dat ik er niet heel veel van snap.

Ten eerste weet ik niet hoe de koppeling werkt tussen jou handlerview.cs en de models?
Dan zie ik inderdaad in ExtractData() dat hier het aantal bij GLAS eruit wordt gehaald, en ik denk dat ik hier de andere informatie (op de manieren die ik eerder heb gebruikt?) moet plakken?
Daarbij denk ik dat op deze wijze veel te veel te wijzigen valt. IK ben echt enkel alleen opzoek naar de XYZ waardes, het aantal, de dikte en het type. De rest blijft standaard bij elk project.

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat deze manier van programmeren veel te ingewikkeld is voor mij, ik ken alleen de basis en zoals je wel ziet in mijn NCHandler, stap voor stap.

Er zijn in jou project ontzettend veel variabelen, en het programma is veel te uitgebreid / moeilijk. Ik zoek gewoon een simpele oplossing.

In ieder geval erg bedankt voor de moeite, maar ik heb geen flauw idee hoe ik hier mee aan de slag moet.
Ik zoek een manier om mijn programma uit te voeren/ uit te breiden zodat er geen template meer nodig is, meer niet.

Groeten
Joost

Even zien,

De koppeling tussen het form en de models is heel simpel. Dit is gewoon makkelijk om in een mapje te stoppen net als dat je niet al je bestanden op de C:\ hebt staan.
Zie het als de Beam class waarvoor je een .dll bestand nodig had. Het kan wel in hetzelfde bestand staan maar het wordt niet overzichtelijker.

Inderdaad de LsFile class heeft veel variabelen, maar zodra je een new LsFile() maakt worden de variabelen met de standaard waarde gevult, dus het is niet nodig om deze aan te passen.

Je kunt gewoon je positions toevoegen aan de file, en dan krijg je de standaard output met de toegevoegde dingen.

Code:
Position pos1 = new Position(1, new Coords(90, 270, 0), new Rotation(0, 0, 0));
Position pos2 = new Position(2, new Coords(270, 90, 0), new Rotation(0, 0, 0));
Position pos3 = new Position(3, new Coords(45, 30, 90), new Rotation(0, 0, 0));

LsFile file =new LsFile("LsBestandNaam");

file.Positions.Add(pos1);
file.Positions.Add(pos2);
file.Positions.Add(pos3);

MessageBox.Show(file.Print());

Hier heb je dus niets te doen met al die andere variabelen en hoef je niets te veranderen, maar het kan wel als het nodig zou zijn.

Ik probeerde stap voor stap je op weg te helpen zodat je ook begrijpt wat er precies gebeurt.

Als je wilt kan ik wel het hele programma maken zodat het werkt. Je zou zelf mee kunnen kijken met TeamViewer als je dit nuttig zou vinden.

Hallo Bloodshed,

Het door jou laten maken van het programma zou kunnen, echter kan ik het dan alleen maar gebruiken. Niet aanpassen, uitleggen etc.
Ik zou dus graag willen weten hoe het werkt. Ik denk echter dat ik te weinig kennis heb van het echte programmeren (achtergrond HBO Mechatronica).
Regels die voor programmeurs overzichtelijk en duidelijk overkomen, kosten mij erg veel "uitzoek" werk. Ik wil natuurlijk overzichtelijk werken, en ben dan ook van mening dat het gebruik van methods erg handig is.
Ik heb dat binnen dit project ook veel meer proberen te gebruiken dan in het vorige project met de Beams (dit project is daar weer een aanvulling op).

Het meekijken is daarom zeker een optie. Maar toch zou ik het graag hebben dat het voor mij duidelijk is.
Daarbij komt ook nog dat deze opmaak allemaal erg strak komt. De LS file is een robot aansturing programma, dus er zijn regels voor de naamgeving en voor bv de inhoud van MN.

Zoals je hier boven aangeeft: "Je kunt gewoon je positions toevoegen aan de file, en dan krijg je de standaard output met de toegevoegde dingen." dit is precies wat ik nodig heb.
Maar dan ...simpel? , en meer op de manier zoals ik het gemaakt heb.
het programma wat ik als eerste heb toegevoegd is 100maal overzichtelijk voor mij, omdat het stap-voor-stap gaat, en er niet zoveel moeilijke "sprongen" inzitten.

Ik zal jou programma duidelijk analyseren, en de "route" voor mezelf opschrijven, er zitten gegarandeerd onderdelen in die ik kan gebruiken!

Groeten

Joost

Je krijgt gewoon de project files dus kun je achteraf er mee doen wat je wilt. ;)
Ik kan gewoon "from scratch" beginnen en als je dan mee kijkt kun je onderbreken en vragen wat ik doe op dat moment. En verder uitleg vragen.

Ik kan dan alles stap voor stap proberen te doen en misschien is het dan ook wel veel duidelijker als je mee kijkt en als ik namen gebruik zoals Step1_OpenNcFile Step2_FindShapeType :P

Hallo Bloodshed,

Sorry ben er even tussenuit geweest, had het erg druk met andere projecten. Je zou me heel erg helpen als je een volledige versie kunt sturen (het liefst met een beetje duidelijke namen en structuur). Ik denk dat ik er dan wel zelf uit kom (ben nu niet meer alleen vanuit hier namelijk). En anders kom ik wel weer met wat specifiekere vragen.

Alvast bedankt!

gr Joost

Probeer dit eens, .nc1 bestand openen en dan preview of save.

Bekijk bijlage Nc File Handler.zip
k2fjna.jpg

Ik weet alleen niet waar je de waarde van glas gebruikt, bij Z heb ik (zoals ik in andere files zag) (120+PL value) negatief.
Ik zal de code bijvoegen zodra deze dingen duidelijk zijn.

Groet Bas

Hallo Bloodshed,

Werkt super!:thumb: Bedankt,
Echter zitten er nog wat dingen in die nog niet kloppen.

De glaswaarde: is het aantal keer dat deze plaat gemaakt moet worden. Dit hoeft niet in de LS file te staan, want dit is gewoon dat de robot 2x dezelfde LS file moet doen. Dit ga ik denk ik in de naam van de file verwikkelen. (bv laatste getal is het aantal kopieën).
Daarnaast moet er nog een controle op de File naam:
De file naam (van het bestand dat je opslaat) is altijd 100% gelijk aan de /PROG naam.
Deze naam moet altijd beginnen met een letter en volledig caps-lock.

Dan is er nog in de /MN sectie: hier kloppen de regels wel, al moet die P[1] ook doortellen, dus ipv:

6:J P[1] 100% FINE ;
7:J P[1] 100% FINE ;
8:J P[1] 100% FINE ;
9:J P[1] 100% FINE ;

Moet het zijn:

6:J P[1] 100% FINE ;
7:J P[2] 100% FINE ;
8:J P[3] 100% FINE ;
9:J P[4] 100% FINE ;

Gelijk aan de toegevoegde regels.

Dan is er nog de waarde die bij de coördinaten wordt toegevoegd: deze waarde wordt nu verkeerd afgerond:
936.54 (in de parsed regel)
wordt nu: 93654.000 mm
dit moet worden: 936.540 mm

Zoals je misschien had gezien bij in mijn programma is er altijd een standaard waarde van X en Z die erbij opgeteld dient te worden. Dit is de locatie van de tafel waarop het product komt te liggen.
Dus die -120-PL waarde is de hoogte van de tafel, waarbij de PL waarde het dikte van het profiel is.

Dit klopt alle nog niet precies omdat er enkel offline testen gedaan zijn. Hiervoor komen dus nog realistische waardes van de actuele Cell (robot omgeving). maar dit staat dus in principe ook altijd vast.

Echt super bedankt voor al het werk, ik zou deze wijzigingen zelf kunnen aanpassen denk ik omdat het enkel "textuele" aanpassingen zijn.
Ik hoor het wel
:thumb:
Groeten

Joost

- Ik zal de controle voor de naam toevoegen, en de manier van opslaan hierop aansluitend wijzigen.

- Het aantal glasplaten zou je inderdaad met _2 aan het eind eraan toe kunnen voegen. (of werkt het ook als je 2x de inhoud in het bestand zet? na /END weer een /PROG naam etc)

- Ik zie dat ik inderdaad vergeten ben om de p[1] in de loop mee te nemen, copy/paste foutje :P

- Vreemd dat hij de x/y waardes verkeerd parsed, bij mij doet hij het namelijk wel correct. Op welk systeem heb je het getest? (windows version / region / taal )

Ik zal deze dingen vanavond even doorvoeren en dan ook meteen de code bijvoegen zodat je het zelf kunt wijzigen zoals je wilt.

Hallo Bloodshed,

Je hebt gelijk ik had de Handler gerunt met de engelse instellingen (dit een vereiste is voor het offline pakket). Normaal heb ik land instellingen gewoon in het Nederlands staan dus dit is geen probleem.
Het gebruik van _2 is dan weer geen optie omdat ook speciale tekens niet in de naam gebruikt mogen worden. (enkel letters en cijfers, enige vereiste is wel dat het begint met een letter en dat alle letters in hoofdletters zijn). Het dubbel uitvoeren van het programma zelf is geen optie omdat het twee losse files moeten zijn (nieuwe plaat etc).

Ik ben erg benieuwd naar de Code!
Merci:d

Gr Joost

Laatst bewerkt:
Het is wat later geworden dan ik had gedacht, ik ga nu een paar dingen wijzigen en dan zal ik het posten.

Hallo Bloodshed,

Ik heb het hele project doorgenomen, en ik begrijp bijna alles. Ik heb wel nog toegevoegd dat in de naamgeving deze niet kan beginnen met een cijfer en de spaties omgezet worden in "".
Tevens de "shape" aangepast zodat deze klopt in met het aangegeven programma. maar dit is een prima toevoeging.
het werkt echt super! ik weet waar ik alles moet vinden en kan hem aanpassen naar mijn eigen wensen.
Echt hartstikke bedankt dat je er zoveel tijd in hebt gestoken!

Ik zal binnenkort vast wel weer met een ander C# probleem komen, maar voor dat weer een new topic haha!
Dit project is in ieder geval helemaal opgelost.

Hartstikke bedankt,
gr Joost

Ik had een aantal dingen in de 'not allowed' array gezet, kun je inderdaad gewoon uitbreiden door iets aan het array toe te voegen, vrij simpel. (had ik ook een commentje achter gezet denk ik)
Ideaal zou zijn om de not allowed in een txt bestandje buiten het programma te zetten zodat je geen nieuwe build hoeft te maken als je een teken wilt verbieden maar ik probeerde alles simpel te houden)

Het was soms wel lastig om het simpel te houden en alles op volgorde zetten, normaal wil ik geen code in m'n views die daar niet hoeft of hoort, daar heb je classes voor zoals ik toch voor die nc en ls file heb gemaakt. Deze zijn uiteraard niet optimaal maar het is ook lastig iets te maken dat met deze documentjes werkt als je niet precies weet wat alles is en wat te wijzigen moet zijn :P

Misschien (geen belofte) dat ik het project van de week nog wel een keer open en alles 'refactor' zoals ik het zelf zou willen. Kun je een aantal voorbeelden zien hoe het ook kan (ook voor gebruik in nieuwe projecten is het handig als je bepaalde dingen in eigen classes zet die je dan 1 op 1 kan overnemen ;))

Succes ermee in ieder geval ;)

Hallo bloodshed,

Ik ben vandaag begonnen met het zelf gebruiken van classes, Het originele "Beam"project heb ik helemaal in classes gezet. Het was even puzzelen en wat omzet werk. Maar als het eenmaal staat dan werkt het aanpassen/toevoegen etc een stuk sneller!

gr
Joost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan