• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data Validation vraagn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Falcon86

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2010
Berichten
9
Twee vragen:
1: Ik heb via Data - Validation in Excel 2003 in Cel B9 een lijstje gemaakt waaruit mensen een antwoord kunnen kiezen. Wanneer ik op B9 ga staan, komt er een grijs blokje tevoorschijn met een zwart driehoekje. Wanneer je daarop klikt krijg je de hele lijst te zien en kun je een antwoord aanklikken. Maar als ik niet op cel B9 sta, kan ik dat grijze blokje niet zien. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit grijze blokje altijd kan zien? (Zodat mensen kunnen zien dat ze hier op moeten klikken)

2: Deze vraag ligt een beetje in het verlengde van de eerst. Ik wil met excel even een korte enquete houden (twee meerkeuzevragen) onder 150 mensen. Wat ik graag zou willen is dat als ik alle antwoorden onder elkaar gezet heb, er dan meteen bij wordt gehouden hoe vaak mensen een bepaald antwoord gegeven hebben. Is dit mogelijk? En zo ja, hoe?

Hopende op jullie antwoorden!
 
Vraag 1

Gebruik in plaats van data validatie de combobox

Vraag 2
Maak gebruik van de formule AANTAL.ALS


Kom je er dan nog niet uit dan graag een .XLS bestandje posten.
 
Zou je een stap-voor-stap uitleg kunnen geven hoe je dat met de combobox kunt doen? (heb namelijk geen idee waar je het over hebt!:rolleyes:)
 
Beeld >> Werkbalken >> Werkset besturingselementen >> Keuzelijst met invoervak
Vul nu bij de eigenschappen v/d combobox bij ListFillRange het bereik in waar de keuzemogelijkheden staan.
 
Wat je ook kunt doen is ipv een combobox de cellen die ingevuld moeten worden een anderen kleur geven.

b.v. alle cellen die licht geel zijn moeten ingevuld worden (celeigenschappen).

Zo kun je zonder moeilijke handelingen het toch voor elkaar krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan