het betreft een uren invul lijst
de persoon vult een begin , eind tijd in Plus een project nr Plus een activiteit nr
exel berekent de gewerkte uren enz
de activiteiten worden als nr ingevuld omdat de administratie die het snelste kan in voeren
maar voor de persoon die de lijst invuld is een nummer een niets zeggend ding
ook zijn er personen die maar een paar activiteiten nummers hebben , en deze dus wel uit hun hoofd kennen
de ultime oplossing is als volgd
ik zou graag 2 kolommen naast elkaar hebben 1 waar je het nummer in zou moeten vullen , 2 waar je de activitiet zou kunnen selecteren mbv van valideren tekst (+ ergens een lijst met activiteiten)
als iemand het nr al kent , dan vult hij gewoon het nummer in , en exel zoekt zelf daar de bijhorende activiteit bij en plaast deze in de kolom daar naast
als iemand het nummer niet kent , dan klikt hij op de cel in de kolom met activiteiten , en selekteerd dmv valideren uit de lijst de activiteit ,
exel haalt het bijhorende nr op en plaast deze in de kolom daarvoor
omdat ik voor hetgeen ik hier boven beschrijf geen oplossing heb ,heb ik het benaderd dmv het volgende
ik heb 2 lijsten gemaakt met de volgende verschillen
lijst 1 begint met de nummers , met daarnaast de activiteiten
lijst 2 begint met de activiteiten , met daarnaast de nummers
bijde lijsten zij op alfabet gesorteerd ,op de eerste kolom
dus lijst 1 loopt van 1,2,3,4,5,6,7,8,1000,1001 enz
lijst 2 loopt van Alg_AdvUren ,Alg_BeursBezoek ............Sw_programmeren
op een andere plek in hetzelfde werkblad heb ik een cel L2 gemaakt met data valideren voor de 2de lijst (activiteiten) met daarvoor een cel K2 waar ik vert.zoeken gebruik om het bijhorende nr te zoeken
op de plek H2 heb ik een cel gemaakt met valideren voor de 1ste lijst (nummers) met daar achter een cel J2 waar ik vert.zoeken gebruik om de bijhorende activiteit zoek
met VBA heb ik in het werkblad op verandering geprogrammeerd dat als cel L2 veranderd dan copieer ik de cel K2 naar H2
en wel daar staat het nummer
nu wilde ik op de zelfde manier maar dan
als cel H2 verandert copieer cel J2 naar L2
maar dat lukt niet
dit lukt wel als ik er een losse macro van maak
omdat ik dat verder niet werkent krijg stel ik de eisen bij en ga voor het volgende
uiteindelijk heb ik dadelijk 3 kolommen
1 voor het nummer (met valideren)
2 met vert.zoeken zoek de activiteit bij nummer uit kolom 1
3 voor de activitiet met (valideren) , deze kolom maak ik groen , ook de letters maak ik groen zodat niet te lezen is wat er staat
iemand die het nummer kent vult dit in ,in kolom1 , en in 2 verschijnt de activitiet
iemand die het nummer niet kent kijkt in kolom 3 en zoek de activitiet ,die dmv vert.zoeken in een verborgen kolom het nummer zoekt , welke ik naar de 1ste kolom copieer
ik heb een test programma waar het werkt
omslachtig , maar het werkt , iemand die een betere oplossing heeft , vertel het me
nu implementeer ik hetzelfde in de uren lijst en daar gebeurt het volgende
de valideren lijst funktie heeft plotseling besloten om niet dezelfde volgorde aan te houden als de lijst met activiteiten , waardoor het vert.zoeken niet goed functioneerd
je leest het goed
de geselecteerde lijst met activiteiten is op alfabet
maar als je op de pijl klikt en dan een activiteit wil selecteren , dan staan ze niet allemaal , in de juiste volgorden ( het zijn er echter maar enkele die verkeerd staan)
en ik denk dat daardoor het vertikaal zoeken niet goed werkt , waardoor het verkeerde nummer wordt gekopieerd
how the f... is that posible
en hoe los ik het op
een andere werkwijze het voorstel benaderd is ook goed
bedankt voor het lezen ,
groet john
de persoon vult een begin , eind tijd in Plus een project nr Plus een activiteit nr
exel berekent de gewerkte uren enz
de activiteiten worden als nr ingevuld omdat de administratie die het snelste kan in voeren
maar voor de persoon die de lijst invuld is een nummer een niets zeggend ding
ook zijn er personen die maar een paar activiteiten nummers hebben , en deze dus wel uit hun hoofd kennen
de ultime oplossing is als volgd
ik zou graag 2 kolommen naast elkaar hebben 1 waar je het nummer in zou moeten vullen , 2 waar je de activitiet zou kunnen selecteren mbv van valideren tekst (+ ergens een lijst met activiteiten)
als iemand het nr al kent , dan vult hij gewoon het nummer in , en exel zoekt zelf daar de bijhorende activiteit bij en plaast deze in de kolom daar naast
als iemand het nummer niet kent , dan klikt hij op de cel in de kolom met activiteiten , en selekteerd dmv valideren uit de lijst de activiteit ,
exel haalt het bijhorende nr op en plaast deze in de kolom daarvoor
omdat ik voor hetgeen ik hier boven beschrijf geen oplossing heb ,heb ik het benaderd dmv het volgende
ik heb 2 lijsten gemaakt met de volgende verschillen
lijst 1 begint met de nummers , met daarnaast de activiteiten
lijst 2 begint met de activiteiten , met daarnaast de nummers
bijde lijsten zij op alfabet gesorteerd ,op de eerste kolom
dus lijst 1 loopt van 1,2,3,4,5,6,7,8,1000,1001 enz
lijst 2 loopt van Alg_AdvUren ,Alg_BeursBezoek ............Sw_programmeren
op een andere plek in hetzelfde werkblad heb ik een cel L2 gemaakt met data valideren voor de 2de lijst (activiteiten) met daarvoor een cel K2 waar ik vert.zoeken gebruik om het bijhorende nr te zoeken
op de plek H2 heb ik een cel gemaakt met valideren voor de 1ste lijst (nummers) met daar achter een cel J2 waar ik vert.zoeken gebruik om de bijhorende activiteit zoek
met VBA heb ik in het werkblad op verandering geprogrammeerd dat als cel L2 veranderd dan copieer ik de cel K2 naar H2
en wel daar staat het nummer
nu wilde ik op de zelfde manier maar dan
als cel H2 verandert copieer cel J2 naar L2
maar dat lukt niet
dit lukt wel als ik er een losse macro van maak
omdat ik dat verder niet werkent krijg stel ik de eisen bij en ga voor het volgende
uiteindelijk heb ik dadelijk 3 kolommen
1 voor het nummer (met valideren)
2 met vert.zoeken zoek de activiteit bij nummer uit kolom 1
3 voor de activitiet met (valideren) , deze kolom maak ik groen , ook de letters maak ik groen zodat niet te lezen is wat er staat
iemand die het nummer kent vult dit in ,in kolom1 , en in 2 verschijnt de activitiet
iemand die het nummer niet kent kijkt in kolom 3 en zoek de activitiet ,die dmv vert.zoeken in een verborgen kolom het nummer zoekt , welke ik naar de 1ste kolom copieer
ik heb een test programma waar het werkt
omslachtig , maar het werkt , iemand die een betere oplossing heeft , vertel het me
nu implementeer ik hetzelfde in de uren lijst en daar gebeurt het volgende
de valideren lijst funktie heeft plotseling besloten om niet dezelfde volgorde aan te houden als de lijst met activiteiten , waardoor het vert.zoeken niet goed functioneerd
je leest het goed
de geselecteerde lijst met activiteiten is op alfabet
maar als je op de pijl klikt en dan een activiteit wil selecteren , dan staan ze niet allemaal , in de juiste volgorden ( het zijn er echter maar enkele die verkeerd staan)
en ik denk dat daardoor het vertikaal zoeken niet goed werkt , waardoor het verkeerde nummer wordt gekopieerd
how the f... is that posible
en hoe los ik het op
een andere werkwijze het voorstel benaderd is ook goed
bedankt voor het lezen ,
groet john