• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data valideren

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddy_v

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
Hallo,

Ik wil in een cel een keuze laten maken uit verschillende code's
Dat gaat makkelijk met data valideren. Maar nu heeft elke code een betekenis.
Is het mogelijk om bij het kiezen die betekenis zichtbaar te maken.
Maar bij als de keuze is gemaakt alleen de code (een getal van 3 cijvers) in de cel te plaatsen?

Sorry voor mij late reactie..

Had jouw reactie niet gezien.:o

Het gaat om 35 code's

Gr Eddy

Mmm, dan gaat mijn ideetje niet op. Je kunt bij valideren ook gebruik maken van een opmerking als de cel geactiveerd wordt. Maar daarin kun je maximaal 255 karakters in kwijt.

Misschien dat een VBA'er iets weet, maar ik niet.
Succes.

Richard

Helaas,

Maar toch bedankt voor het meedenken.

Ik hoop dat iemand anders me kan helpen met VBA... wat daar ben ik ook niet zo in thuis

Bied de functie vertikaal zoeken geen oplossing?

Heb je er bezwaar tegen om het met een combobox te doen. Je kan dan een extra tekst opgeven, maar alleen je code in een bepaalde cel wegzetten. Je verwijst net als bij valideren gewoon naar je reeks code, alleen nu met de tekst erachter.

Succes.

Hee die oplossing ziet er super uit..

Uhh alleen hoe krijg ik een combobox?? :o

Gr Eddy.

In het menu, beeld, werkbalken, werkset besturingselementen kiezen. Dan krijg je een werkbalk met allerlei besturingselementen. Je sleept het gewenste besturingselement naar je werkblad. Zonder dat je direct VBA kennis nodig hebt, kan je via "eigenschappen" al veel instellen. Als je via eigenschappen bij het voorbeeld kijkt t.o.v. een standaard zie je wat wijzigingen en het effect daarvan, moet je ook een beetje mee stoeien.
Let wel op dat je ontwerpmodus (blauw/oranje driehoek op je werkbalk) uit staat anders gebeurt er niets, wil je weer wijzigen, ontwerpmodus even aanklikken.

Combobox heet volgens mij "keuzelijst met invoervak" op je werkbalk.

Succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan