• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data van ene tablad naar andere

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benbij

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2016
Hallo,

Ik wil de gegevens van tablad input (kolom data) middels een formule in de overige tabbladen kopiëren.
Middels de formule wil ik ook de duplicaten verwijderd hebben..

Kan iemand mij helpen?

Dank!

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Dag BenBij,

Welkom op het forum,

Maak van je gegevens eens een tabel en filter de gewenste gegevens

Kees

Dag BenBij,

Welkom op het forum,

Maak van je gegevens eens een tabel en filter de gewenste gegevens

Kees

Hoi Kees,

Dank voor je reactie!

Is het ook mogelijk om dit dmv een formule voor elkaar te krijgen?

Gr,
Ben

Dat zal wel kunnen met een formule, maar ik weet niet zo gauw hoe. Met een formule loop je het risico dat je veel lege regels tussen de gegevens krijgt. Met VBA kun je dat wel voorkomen.

Kees

Mocht je toevallig over Power Query beschikken (in Excel 2016 "Ophalen en transformeren" op tab "Gegevens"), dan kun je bijgaande oplossing gebruiken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als er met kanonnen op muggen geschoten mag worden dan zou ik er zoiets van maken.

Code:
Sub VenA()
For Each sh In Sheets
    If sh.Name <> "Input" Then
        sh.Cells.Clear
        With Sheets("Input").Cells(1).CurrentRegion
            .AutoFilter 1, Right(sh.Name, 4)
            .Columns(2).Offset(1).Copy Sheets("Input " & Right(sh.Name, 4)).[a2]
            .AutoFilter
        End With
    End If
Next sh
End Sub

Mocht je toevallig over Power Query beschikken (in Excel 2016 "Ophalen en transformeren" op tab "Gegevens"), dan kun je bijgaande oplossing gebruiken.

Hoi Marcel,

Bedankt voor je bericht..

Hoe werkt de POWER QUERY?

Groet,
Ben

Als je Power Query niet hebt, dan is de door mij aangereikte oplossing in post #6 niet interessant.

Wat algemene informatie:

Power Query is een add-in (tot Excel 2016) of built-in (Excel 2016) behorend tot de "Power-familie" (Power Query, Power Pivot, Power View, Power BI) voor het verzamelen, transformeren, rapporteren, visualiseren en publiceren van gegevens. Niet alle edities van Excel beschikken hierover; bijvoorbeeld de Professional Plus editie wél.
Power Query verzorgt het traject verzamelen & transformeren van gegevens (als een ETL-tool) tot Excel-tabellen en/of tabellen in het Data Model.
Het heeft enorm veel functionaliteit (met een achterliggende programmeertaal "M"), waaronder het filteren en verwijderen van duplicaten, zoals in dit voorbeeld gebruikt.

@MarcelBeug,

Ik dacht dat het hele power gebeuren pas vanaf XL2013 beschikbaar was maar dit is vanaf XL-2010 Pro plus en dus maar even bekeken.

Zonder enige kennis van alle functionaliteiten kon ik jouw voorbeeldje redelijk snel reproduceren. Hoewel het een beetje is als, wat de boer niet kent dat vreet hij niet, lijkt mij dit een tool die de gemiddelde gebruiker te boven gaat maar dat is met VBA natuurlijk ook zo.

Wat wel opvalt is dat het vernieuwen van de tabel wat knippert. In jouw voorbeeldje wordt kolom A in bv blad 'Output 8000' even wat smaller en als het proces klaar is staat deze weer in de juiste breedte. Op zo'n kleine dataset zou ik dit niet verwachten. Dus ik ben nog niet geheel om:confused:

Voor mij weer een leuke uitdaging om dit onderdeel te begrijpen:D

Ja, ik ben ook druk bezig om me er verder in te verdiepen.
Overigens heb ik me al voorgenomen hier niet al te vaak met "Power-oplossingen" te komen, tenzij daar expliciet om gevraagd wordt.
Dat heeft niet zoveel zin als de meesten daar toch niet over beschikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan