• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data van rijen naar een veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

youdeni

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Allen,

Mijn vraag is moeilijk te omschrijven. Ik weet niet of het via een formule kan of dat dit via een Macro moet. Ik heb uiteraard een voorbeeld bijgevoegd om mijn vraag te verduidelijken.

Ik heb een werkblad waar in Kolom A in de rijen data staat. Nu wil ik die verschillende data in een veld hebben weergegeven zoals te zien is in veld C1
Het lastige is dat de data in A kan fluctueren in het aantal rijen. Daarnaast moet ook het | teken tussen die data komen te staan. Kan iemand mij helpen?

BVD

Youdeni

Bijlagen

Hallo Youdeni,

Misschien kan de functie TEKST.SAMENVOEGEN je helpen.
Een eerste aanzet
=TEKST.SAMENVOEGEN(A1;"|";A2;"|")
Mochten er bij deze operatie meerdere pipes (||||) achter elkaar komen, dan kun je met de functie SUBSTITUEREN deze verwijderen (voorbeeld =SUBSTITUEREN(C4;"||";"")

Eventueel kun je dit tot één geheel maken:
=SUBSTITUEREN(TEKST.SAMENVOEGEN(A1;"|";A2;"|");"||";"")

Laatst bewerkt:
Of met een one-liner Macro:

Code:
Sub tst()
  Cells(1, 3) = Mid(Replace(Join(WorksheetFunction.Transpose(UsedRange.Columns(1)), ""), "S", "|S"), 2)
End Sub

Of met een one-liner Macro:

Code:
Sub tst()
  Cells(1, 3) = Mid(Replace(Join(WorksheetFunction.Transpose(UsedRange.Columns(1)), ""), "S", "|S"), 2)
End Sub

Beste SNB,

Als ik de macro probeer krijg ik de volgende foutcode: Fout 424 tijdens uitvoering: Object vereist.

Hallo Youdeni,

Misschien kan de functie TEKST.SAMENVOEGEN je helpen.
Een eerste aanzet
=TEKST.SAMENVOEGEN(A1;"|";A2;"|")
Mochten er bij deze operatie meerdere pipes (||||) achter elkaar komen, dan kun je met de functie SUBSTITUEREN deze verwijderen (voorbeeld =SUBSTITUEREN(C4;"||";"")

Eventueel kun je dit tot één geheel maken:
=SUBSTITUEREN(TEKST.SAMENVOEGEN(A1;"|";A2;"|");"||";"")

Beste Thoralf,

De formule kan ik niet "goed"gebruiken mede omdat het aantal rijen fluctueert. ik wil namelijk dat in de aangewezen cel alle data komt te staan zodat ik die cel als input voor een programma kan gebruiken.
Nog andere sugesties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan