• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data van verschillende tabbladen samenvoegen op "tabblad X"

Status
Niet open voor verdere reacties.

GvG112

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2017
Berichten
1
Goedemiddag,

Ik zit met wellicht een simpel vraagstuk waarop ikzelf het antwoord niet weet.

Wat ik wil bereiken is het volgende:

Sheet "O19" bevat 3 kolommen (waarvan de eerste rij titels zijn). Onder deze kolommen worden een of meerdere regels geregistreerd.

Sheet "O17" bevat 3 kolommen (waarvan de eerste rij titels zijn). Onder deze kolommen worden een of meerdere regels geregistreerd.

Sheet "O15" bevat 3 kolommen (waarvan de eerste rij titels zijn). Onder deze kolommen worden een of meerdere regels geregistreerd.

Op Sheet "TotaalOverzicht" wil ik eigenlijk alle data tonen van de voorgaande sheets als de regel is gevuld. Let wel het kan zo zijn dat de data op sheet "019" vandaag 10 regels bevat, maar morgen is uitgebreid met naar 15 regels. Hier moet het "totaalOverzicht" rekening mee houden. Ik wil op het totaaloverzicht sorteren op ID. De kolommen uit de 3 voorliggende sheets zullen ten alle tijde hetzelfde zijn.

Ik hoop op jullie hulp!

Zie bijlage voor mijn voorbeeld setup.Bekijk bijlage TestData.xlsxBekijk bijlage TestData.xlsx
 
Als je bekend bent met VBA dan bv

Code:
Sub VenA()
With Sheets("TotaalOverzicht")
  For Each sh In Sheets
    If sh.Name <> "TotaalOverzicht" Then sh.Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Copy .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
  Next sh
  .Cells(1).CurrentRegion.Sort .[A1], , , , , , , True
  .Columns.AutoFit
End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan