Data vanuit Excel naar Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdkooij

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
Hallo,

Zie onderstaande afbeelding:

excel_access.JPG

Ik heb een excel bestand waarin een rooster staat voor een afdeling. Nu wil ik in Access dit bestand inlezen en in een tabel importeren zodat ik per dag kan zien wie er op dienst is.
Alleen ik krijg het niet voor elkaar om de bestanden te koppelen of te importeren zodat ik de gewenste uitvoer heb.

Ik kan in Access wel zien wat voor diensten er bijv, op 30-6-13 zijn, maar niet door wie die gelopen worden.

Probleem is namelijk dat de kolomkop in Excel de naam is van een werknemer en in Access moet dat de datum/dienst/naam zijn. Hoe maak ik de link dat ik voor elke dienst die er op een dag is een aparte rij krijg in Access?

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je het excel staatje niet zo inleest in Access, want op deze manier heb jer er niet zoveel aan. Op basis van de Access tabel kun je prima het Excel staatje emuleren, want dat kun je doen met een Kruistabel.

Laatst bewerkt:
De data die ik heb is zoals de Excel tabel en ik wil het hebben zoals de Access tabel.

Je zult toch je data in Excel moeten ombouwen, voordat je hem in Access kunt gebruiken. Dat gaat in Excel ook tig keer makkelijker dan in Access.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan