Data verwerken d.m.v. dropdown veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomassoft

Verenigingslid
Lid geworden
6 jul 2010
Berichten
130
Hoi,

Ik ben bezig een database te maken in MSACCESS. Ik heb een aantal tabellen uit SQL gekoppeld aan een Access bestand. Nu heb ik van de gekoppelde tabellen een aantal formulieren gemaakt. Probleem is met frmBasis_Nieuw

In het formulier zitten een aantal velden
UID_Basis
UID_Klant
Klant_Naam
Klant_Contactpersoon
Klant_XXX
Basis_Veld01
Basis_Veld02
Basis_Veld03
Basis_Veld04

UID_Aanbieder is het dropdown veld. De waardes worden uit de tabel dbo.Klant opgehaald en de UID_Klant waarde uit de tabel dbo.klant wordt opgehaald en geplaatst in tabel dbo.Basis op veld UID_Aanbieder (primary key veld). Nu wil ik aan de hand van de keuze dat in de velden Klant_Naam, Klant_Contactpersoon, Klant_XXX de waarde automatisch worden aangevuld doordat er al een relatie / koppeling is aan de andere tabel.

Ik heb al verschillende Google zoek opdrachten gerpobeert en kom er niet uit. Jullie nog tips?

Jesse
 
Ik denk dat je zoekopdracht niet helemaal goed gesteld is, en sowieso zou ik eerst in HelpMij kijken natuurlijk :). Want daar is het antwoord vrij makkelijk te vinden (hoop ik toch ;) ). Als je in een keuzelijst de velden opneemt uit de tabel die je terug wilt zien op het formulier, is het een kwestie van die tekstvelden vullen vanuit de gebeurtenis <Bij klikken> van de keuzelijst. Je gebruikt dan de Property Column om de tekstvelden te vullen. Zo'n code ziet er dan zo uit:
Code:
Private Sub comWGAfdelingDivisie_Click()
    Me.txtKalenderjaar = Me.comWGAfdelingDivisie.Column(1)
    Me.txtTotaalAantalLeden = Me.comWGAfdelingDivisie.Column(2)
End Sub

En hier staat een iets simpelere variant. Daarbij wordt in het tekstveld rechtstreeks verwezen naar de keuzelijst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan