• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

SimonGd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2021
In een uurregistratie bestand zou ik bepaalde info uit tabellen moeten halen.

De uren worden geregistreerd op een bepaald tablad waar per rij een projectcode en verschillende uren per arbeider geregistreerd worden.
Een 2de tabblad omvat meer info per project. Hier moet in een bepaalde cel de projectcode tevoorschijn komen, daar onder komt aanvullede informatie over het bepaalde project.

Nu wil ik dat op het 2de tabblad de projectcode automatisch gegenereerd wordt vanuit het eerste tabblad. Hier moet dus een kolom gelezen worden, de eerst mogelijke info wordt dan weggeschreven in in deze cel, enkele cellen er onder moet de kolom opnieuw gelezen worden en de 2de cel met info wegschrijven, enzo voort. Dubbele info zou niet gebruikt mogen worden

Hieronder probeer ik het weer te geven in een voorbeeld:
Tabblad 1:

553/016 Uren Uren Uren
553/018 Uren Uren Uren

553/019 Uren Uren Uren

553/016 Uren Uren Uren

Tabblad 2:

553/016(afgelezen uit tabblad 1)
info
info
info
553/018(afgelezen uit tabblad 1)
info
info
info
553/019(afgelezen uit tabblad 1)
info
info
info

Ik heb nogal moeite met het formuleren van de vraag, het lijkt mij ook zo simpel niet.
Hopelijk weet iemand hier een antwoord voor?

Update: Ik heb een voorbeeld bestand in bijlage geplaast, in het tabblad totaal! staan de werfnummer (553-558) en bijhorende uren, in de kolommen ernaast (M tot en met S staan de te verwerken werfnummers per werf in een kolom)
Nu heb ik ook een tabblad per werf waar ik op bepaalde plaasten de werfnummers moet laten verschijnen (aangeduid in rood welke celinhoud ik daar zou willen zien)

Groetjes
Simon Goderis

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Welkom. Als jij moeite hebt met het formuleren van de vraag dan zet je de vraag in een voorbeeldbestand. Maak een opzet en geef aan wat de uitkomsten moeten zijn en waar ze moeten komen. Persoonsgegevens verwijderen, dat mag niet i.v.m. privacywetgeving.

Als zoals gebruikelijke de gegevens in A1 beginnen en je kolomkoppen gebruikt dan voor A2:
PHP:
=IF(MOD((ROW()-2)/4;1)=0;INDEX(Sheet1!$A$1:$D$5;MOD((ROW()-2)/4;1)+2;COLUMN(A1));"Info")
Doortrekken naar rechts en beneden.

Misschien Power Query ook een handige optie maar lastig te zeggen zonder voorbeeld Excelbestandje...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan