data verzenden/ontvangen als pc uitstaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fzsjonnie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2004
:o Als ik mijn pc afsluit, blijft mijn modem, motorola sb5100E, echter aangeven dat mijn pc aktief is.
Na het onderbreken van de stroomvoorziening is dit niet meer het geval. Nadat ik de stroom weer in schakel blijft de pc volgens het modem niet aktief tot dat pc weer opgestart wordt.
Vraag; wordt er nog data verstuurt ondanks dat pc uit staat? raar maar waar???????
win xp sp2, IE 6
norton 2004
abit nf7
groet fsj

Dan heb je waarschijnlijk de WOL ingeschakeld in de bios.
WOL ===> Wake-up on lan.

Dwz. Als je een mail binnenkrijgt, en dan mag de pc uitstaan, dat de pc terug opstart en je mail binenhaalt.

correct me if I was wrong.

Bij mij blijven alle lampjes branden als de computer uitgaat.
ook zo'n motorola modem.
Dit is nodig om de verbinding te behouden tussen de provider en het modem.

:rolleyes:1 Kan geen wake up on lan vinden in bios, wel powermangement- wake up on ring, wake up on alarm en wake up on pme pci. allen disabled. pc haalt zover ik weet geen mails binnen als ie uit staat.
2 De bovenste vier lampjes zijn volgens medewerker home nodig voor de verbinding tussen providor en modem; power, receive, send en online.
Maar nu het onderste pc active..........................
Dit brand dus niet meer als de stroom onderbroken wordt naar de pc.
gloet fzs

Geplaatst door puppie

Dit is nodig om de verbinding te behouden tussen de provider en het modem.

Volgens mij niet echt noodzakelijk. De uitbater van het cafetaria,van het zwembad,(mijn stamkroeg) heeft een laptop. Dagelijks gaat de rj45 stekker er uit om de pc mee naar huis te nemen. (diefstalgevaar) s'anderedaags, terug inpluggen, terug op net -> geen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan