• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data weergeven in textbox

• Onderwerp starter Onderwerp starter Didy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Didy

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2008
hallo,

Heeft er iemand enig idee wat de code is om een bepaalde kolom uit een sheet weer te geven in een textbox in een userform?

Als er mij iemand soms de code kan geven om data te laten wegschrijven naar een bepaalde cel zou dat ook leuk zijn.

groet

hallo,

Heeft er iemand enig idee wat de code is om een bepaalde kolom uit een sheet weer te geven in een textbox in een userform?

Als er mij iemand soms de code kan geven om data te laten wegschrijven naar een bepaalde cel zou dat ook leuk zijn.

groet

Code om de gegevens uit Textbox1 naar cel A1 te schrijven.

Code:
Range("A1").Value = Textbox1.Value

Met vriendelijke groet,

Roncancio

nog een bijkomend vraagje.

Het wegschrijven likt idd, maar als ik nieuwe gegevens invoer worden de vorige overschreven. Dus eigenlijk zou hij dan de volgende rij moeten nemen en gewoon eronder plaatsen.

enig idee?

nog een bijkomend vraagje.

Het wegschrijven likt idd, maar als ik nieuwe gegevens invoer worden de vorige overschreven. Dus eigenlijk zou hij dan de volgende rij moeten nemen en gewoon eronder plaatsen.

enig idee?

Code:
Range("A65536").End(xlUp).Offset(1,0).Value = Textbox1.Value
Bovenstaande code zet de inhoud van Textbox1 onder de laatst ingevulde cel van de A-kolom.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

hello,

lukt al aardig, alleen nu nog een stapje verder ik heb verschillende usereforms, deze moeten elk naar een andere sheet wegschrijven (binnen hetzelfde bestand). Met de code die we nu hebben komt alles op dezelfde sheet.

hello,

lukt al aardig, alleen nu nog een stapje verder ik heb verschillende usereforms, deze moeten elk naar een andere sheet wegschrijven (binnen hetzelfde bestand). Met de code die we nu hebben komt alles op dezelfde sheet.

Klopt maar met de naam van de worksheets kom je al een eind.

Code:
Worksheets("NaamVanWerkblad").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1,0).Value = Textbox1.Value

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan