Data wegschrijven in database lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nilix

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2009
Ik doe iets niet goed maar weet niet wat? Vast wel iemand veel kennis die het gelijk ziet.
Boven aan probeer ik de data uit KLAD te laten opslaan in een mysql.

Onder aan word een text area gemaakt en daar de inhoud er van is klad.
Me inhoud word wel opgehaald en getoond in de textarea maar als ik deze verander en opsla word dit niet gedaan en staat de oude tekst er weer.
Is met php4 naar php 5 gegaan dat ik dingen moest veranderen maar hier kom ik niet uit?

iemand wel?

----------------------------------------------------------------------
HTML:
<head>
<liwnk rel=stylesheet href=instel.css type=text/css>
</head>
<?php

if ($_POST['submit'] == 'bewaar') {
$idlog=($_COOKIE['user']);
include("log.php");
$klad=($_POST['klad']);
mysql_query ( "UPDATE leden SET klad=$klad' WHERE gebruikersnaam='". $_COOKIE['user']."'");
}
if( (ISSET($_COOKIE['user'])) && (ISSET($_COOKIE['ww'])) )  { 

include("log.php");

echo "<br><br>";
$rees2= mysql_query ("SELECT * FROM leden WHERE gebruikersnaam='". $_COOKIE['user']."'") or DIE(MYSQL_ERROR());
 while($data = mysql_fetch_array($rees2)){

echo "<br><br><bR><br><BR>";
echo "<form method=post action=". $_SERVER['PHP_SELF']." p>";
echo "&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp
 <textarea name=klad rows=15 cols=50 border=1>" . $data['klad'] . " </textarea>";
echo "<input type=hidden name=action value=update>";
echo "<input type=submit name=submit value=bewaar>";
echo "</form>";
}

else{
echo "";
}

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de html tag er even omheen gezet voor je

De query zal wel falen. Ik zie geen foutafhandeling bij je update-query.

Verder mag het script grondig op de schop want het is zeer verouderd:
- Gebruik if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") { om te controleren of een formulier verstuurd is.
- De hidden-form veld is onnodig, je kijkt zoals ik hierboven al zij of er een POST-request is gedaan.
- Variabelen overschrijven is nergens voor nodig: $idlog=($_COOKIE['user']);. Je kan je $_COOKIE[]-variabelen al gebruiken.
- Er mist goede foutafhandeling bij je queries: http://www.phphulp.nl/php/tutorial/data-verwerking/foutafhandeling-query-sql/735/
- MySQL-functies zijn niet meer van deze tijd, en zullen over enkele jaren verleden tijd zijn. Verdiep je liever in MySQLi of PDO.
- Op elke regel een echo plaatsen is ook nodig. je kan prima de HTML buiten de PHP-tags plaatsen, en de nodige variabelen binnen PHP-tags.
- Waarom sla je gebruikersnamen in Cookies op? Iedereen kan deze op zijn PC aanpassen, en daarbij de klasinhoud van andere leden aanpassen in een handomdraai!!!!!!!
- Wachtwoorden horen ook niet in Cookies. Nergens voor nodig. gebruik liever PHP Sessions, veel veiliger.

ik heb het nog niet over bovenstaande vermelde problemen zal nog niet voor onmiddelijk zijn.
grootste problemen zijn
liwnk =>link
bekijk al eens wat ik aanpaste nu ik heb nog enkele fouten overgelaten voor u, omdat je het niet leert als iemand het voor je zou doen.
er ontbreken heel veel " . alle html tags zijn als volgt <keynaam parameternaam="value">
PHP:
<head>
    <link rel="stylesheet" href="./instel.css" type="text/css">
</head>
<?php
    if ($_POST['submit'] == 'bewaar') {
        $idlog=($_COOKIE['user']);
        include("log.php");
        $klad=($_POST['klad']);
        mysql_query ( "UPDATE leden SET klad=$klad' WHERE gebruikersnaam='". $_COOKIE['user']."'");
    }
    if( (ISSET($_COOKIE['user'])) && (ISSET($_COOKIE['ww'])) )  { 
        include("log.php"); 
        echo "<br><br>";
        $rees2= mysql_query ("SELECT * FROM leden WHERE gebruikersnaam='". $_COOKIE['user']."'") or DIE(MYSQL_ERROR());
         while($data = mysql_fetch_array($rees2)){
            echo "<br><br><bR><br><BR>";
            echo "<form method=post action=". $_SERVER['PHP_SELF']." p>";
            echo "&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp
             <textarea name=klad rows=15 cols=50 border=1>" . $data['klad'] . " </textarea>";
            echo '<input type="hidden" name="action" value="update">';//hier ontbreken "
            echo '<input type="submit" name="submit" value="bewaar">';
            echo "</form>";
        }
    }else{// hier ontbrak een }
        echo "";
    }

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan