• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data wegschrijven vanuit een tabel naar een ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liboll

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2017
Beste,

Hoe kan je vanuit een algemene lijst data automatisch laten wegshrijven in andere tabbladen? Momenteel heb ik een Excel met een tabblad "Algemene data". Om het overzicht te bewaren zou ik per "Soort" (kolom R) staal de lijn in een bepaald tabblad willen zien. Het zou de bedoeling zijn om de algemene date telkens te overschrijven en daarna de knop "Maak rapport" aan te klikken om de data te verspreiden. Ik heb eerst getracht om met pivot tables te werken maar dan komt de data er toch niet mooi uit.

In een vorig rapport heb ik gewerkt met formules om in elk tabblad alles te kopiëren en nadien een macro om telkens het "Soort" staal te selecteren. Is er echter een handigere manier om dit te doen?

Groeten.

Bijlagen

Hallo,

Misschien iets voor Power Query?
Ik heb iets heel eenvoudigs in elkaar gestoken.
Maar graag iets specifieker zijn v.w.b. hoe nu het e.e.a. dient uit te zien.

Bijlagen

Hallo,

Als eerste zou ik je het advies willen geven te kijken naar de oplossing van Peter. Ik weet niet wat je kennis is inzake macro's, maar dan biedt zijn oplossing wellicht meer houvast.

Voor de oplossing die ik je kan bieden, zie bijlage. Druk in het tabblad "Algemene data" op de knop "Maak rapportage" en kijk wat er gebeurd. Hopelijk voldoet dat een beetje aan de verwachtingen.

De macro's kun je bekijken door op ALT+F11 te drukken. Dan opent de VBA Editor. Zie dan "mod_GeavanceerdFilter". Ik heb bij de macro's in het kort wat uitleg gegeven.

Bekijk bijlage Dagrapport (macro).xlsm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan