data wel zien, maar niet kunnen openen...

• Onderwerp starter Onderwerp starter MC299
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MC299

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2005
Hallo, ik ben nu al 3 dagen bezig en weet niet meer wat te doen. Hoop dat jullie mij kunnen helpen!!!

Win XP PRO is gecrasht. ik had een c en d partitie.
blijkt dat Win XP cd corrupt is..krijg hem niet meer geboot ;-(........Ik had nog Win ME, en dus die er maar opgezet.

Probleem is dat ME FAT32 is en d partitie NTFS. Dus ik zag mijn data niet onder ME.
Ik heb toen R-Studio 2.0 gebruikt om mijn data terug te vinden. Die vond ik gelukkig terug!!!

Dus wat het probleem nu is? Ik zie de data (die ik in een win ME folder ge-recovered heb). de namen kloppen, ik zie of het xls of doc is en de grootte van het doc.

ik krijg het alleen niet LEESBAAR geopend....als ik een doc open dan zie ik alleen maar strings met karakters.
Wat moet ik nu doen om de data gewoon weer te kunnen lezen en gebruiken???

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt!!!
Michael

Hoi,

Je hebt niets aan de ntfs partitie veranderd enz... niet geformateerd of dingen ondertussen verwijderd...

Want dat zou het mooiste zijn...
Gewoon dan weer xp installeren of windows 2000...

Groetjes, Anne

Geplaatst door DjViper
Hoi,

Je hebt niets aan de ntfs partitie veranderd enz... niet geformateerd of dingen ondertussen verwijderd...

tsja... win xp crashte....cd werkte niet...en toen win ME er op gezet door van CD te booten. Ik neem aan dat hij wel 'iets' geformatteerd heeft naar FAT32...

Maarja, als ik met R-STUDIO de gehele schijf scan, dan krijg ik zowel FAT32 als NTFS te zien.. en onder die NTFS zie ik mijn documenten!! Die kan ik recoveren...moet ik een output directory opgeven (een nieuwe folder aangemaakt onder win ME FAT32 en daar naar toe laten zetten)

dus ik weet niet precies wat er wel en niet veranderd aangepast is.....

Want dat zou het mooiste zijn...
Gewoon dan weer xp installeren of windows 2000......
dat is het nu...die WIN XP cd doet het niet meer...:(

misschien nog een ander idee??
alvast gedankt!!

Hoi,

Niet echt.. een andere idee. heb het gevoel dat de undelete optie van het programma een zooitje maakt van de recovery waardoor je dus vreemde tekst in de documenten krijgt...

Groetjes, Anne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan