• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data wordt in tekst geplakt ipv er onder!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
:shocked: haha, daar ben ik weer. Heb toch nog even een vraag.
Wanneer ik de macro heb uitgevoerd en de tekst is "geplakt" op het tabblad "nw_import" (kolom b t/m q (16 stk.)) wil ik een autofill laten uitvoern op kolom A en op kolom R, vanaf de "hoogte" waar de tekst zojuist geplakt is. Het commando "autofill" geef ik op tussen " End With en Sub End"
Maar welke stukje VBA moet ik nu ingeven om de lengte van deze "opdracht autofill" gelijk te krijgen aan de tekst die zojuist is geplakt?

Code:
Selection.AutoFill Destination:=Range("A11:A3946")
    Range("A11:A3946").Select

Je weet nu toch hoe je de laatste rij van een kolom kan bepalen? Daar kan je dan de autofill range mee bepalen toch?

bv
Code:
Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).AutoFill Range("A" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row & ":A" & Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row)

of
Code:
Sub VenA()
  lra = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
  lrb = Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row
  Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).AutoFill Cells(lra, 1).Resize(lrb - lra + 1)
End Sub

Of:
Code:
Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).AutoFill Range(Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp), Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(, -1))

Of:
Code:
Range("A2").AutoFill Columns(2).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2).Offset(, -1)

Of:
Code:
Range("A2").AutoFill Range("A2:A" & Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row)

Laatst bewerkt:
't is net of er wat meerdere wegen naar de laatste rij leiden.:d

Soms heb je wat hobbels. :d

dat mag je wel zeggen ik blijf zelfs in mijn hobbel hangen want ik krijg het niet voor elkaar om kolom R te vullen.

Code:
Range("A2").AutoFill Range("A2:A" & Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row)

De code overschrijft eigenlijk de volledig kolom A en dat is niet de bedoeling. Maar dit terzijde!

Code:
Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).AutoFill Range("A" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row & ":A" & Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row)

Met deze code dacht ik eenvoudig A te wijzigen in R, maar dat werkt blijkbaar niet zo!
Kortom: ik snap er niets van. Sorry heren!

kolom A:
Code:
Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).AutoFill Range(Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp), Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(, -1))

kolom R:
Code:
Cells(Rows.Count, 18).End(xlUp).AutoFill Range(Cells(Rows.Count, 18).End(xlUp), Cells(Rows.Count, 17).End(xlUp).Offset(, 1))

oh, lekker slim, :mad: ik vulde steeds 17 in ipv 18! Geen wonder dat je dan steeds foutmeldingen krijgt. Bedankt Harry, het werkt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan