database 60.000 artikelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

speculias

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Goededag,

Ik heb de opdracht gekregen om een database te ontwikkelen waarin ongeveer 60.000 artikelen in moeten komen te staan. Ieder artikel moet 5 velden hebben,
Artikelnr, Merk, Type, omschrijving, prijs

kan ik dit in acces maken of kan dit beter in mySQL? van acces heb ik meer verstand. Maar weet niet over acces 5*60.000=300.000 gegevens aankan.

Er moet gezocht kunnen worden op alle velden. Ook moeten ongeveer 150 artikelen aan 1 of 2 afbeeldingen gekoppeld kunnen worden, wat is het slimste en wie helpt me met advies?

Harstikke bedankt!

Dan kan je dit beter doen met mySQL, anders ga je problemen krijgen met access.

Als jij je database goed ontwerpt heb jij geen 300000 gegevens nodig en kan hij prima in access

want jou berekening gaat uit van 60000 verschillende merken en 60000 verschillende type producten wat natuurlijk niet waar is

Zo uit mijn blote hoofd zonder dataanalyse

opzoektabel:
Merk,type,

hoofdtabel:
Artikelnummer, pointer merk, pointer type, omschrijving, prijs

Maar dat is als er totaal geen logische volgorde in bijvoorbeeld artikelnummers ten opzichte van type/merk is of eventueel anders ingedeeld kan worden.

En wat je natuurlijk ook kan doen is een access frontend koppelen aan een mySql backend

Laatst bewerkt:
toppie, al 2 reacties, oke

inderdaad, dan is het niet zoveel... omschrijving moet ook op gezocht kunnen worden trouwens. Maargoed,

Het is de bedoelding dat de artikelen gekoppeld worden aan een afbeelding. +/- 40 artikelen per afbeelding.

uiteindelijk zal het op een website moeten komen waar dus gezocht kan worden op een bepaald type/merk/omschrijving, dan zouden er enkele afbeeldingen gekozen worden, en vanuit daar moeten de bijbehorende artikelen met prijs etc bij komen te staan.

Volgt u me nog?

Het feit dat er op gezocht moet kunnen worden heeft niets met de structuur te maken (nou ja bijna niets) dat is een kwestie van goede queryś schrijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan