Database aan website koppelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Risk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Risk

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Forum,

Ik zit met de volgende vraag. Ik snap redelijk hoe ik een kleine database kan maken in access, mede door hulp van dit forum. Nu het volgende. Ik heb een catalogus (nu nog op virtueel papier) draaien als een bladerboek op internet. Benaderbaar vanuit mijn website. Prima. Nu kwamen wij met het idee om er een database van te maken, zodat verzamelaars zelf hun zoeklijsten op bijv. merk kunnen maken en uitprinten. Is allemaal in access geen hogere wiskunde (zijn maar een paar velden) , maar om dit nu achter een website op een server te laten gebeuren, dat is a different piece of cake. Voor mij althans.

Wie duwt mijn gedachten naar de goede richting?? Moet even bekennen ben even een tijdje uit access geweest, moet alles weer even scherp krijgen.

Ik ben in gespannen afwachting, nieuwe uitdaging tussen Kerst en het nieuwe jaar.

Risk

... maar om dit nu achter een website op een server te laten gebeuren, dat is a different piece of cake. Voor mij althans.
Niet alleen voor jou, bij Microsoft krabben ze zich ook nog steeds achter de oren. Het is onmogelijk om een Access database achter een webpagina te hangen. Tenzij je SharePoint gebruikt, dan kan het wel. Je zult vrees ik je toevlucht moeten nemen tot web databases als MySQL.

OctaFish,

Dank voor je snelle bericht. Was er al bang voor. Dan wordt het Mysql leren. :(

Jammer dat het in access niet kan.

Risk

Access is ontworpen als lokaal programma. Internet gebruik valt/viel daar niet onder. Je kunt weliswaar een database pushen naar een internet pagina, maar dat is niet echt geweldig, al moet ik er gelijk bij zeggen dat ik het al snel heb opgegeven.... Daarnaast kun je via ADO een hoop ophalen/verzenden naar een webpagina, wat ik in het verleden nog wel eens gedaan heb met een intranet systeem, maar dat is dus niet veel anders dan een MySQL database maken en die aanroepen. Want je gebruikt dan alleen de tabellen uit de database. Zonder ASP, VB.Net, Java etc. kom je niet erg ver met je internet pagina's.
MySQL gebruikt weliswaar een iets ander dialect dan Access, maar als je in Access queries kunt maken, kun je dat in MySQL ook. Dus dat heeft een vrij korte leercurve.

Dank voor je uitleg. Ga mij verdiepen in de krochten van Mysql.

Zijn een paar velden met een filteroptie. Moet een keer te doen zijn.

Risk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan