database automatisch openen bij start access ( of pc )

Status
Niet open voor verdere reacties.

mixology

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
greetingz !

bestaat er een manier om bij het openen van acces 2010 automatisch een vooraf bepaalde database ( vb: test.accdb ) te starten ? Of een dor mij vooraf gekozen Form i.p.v. het bekende scherm met de sjabloonkeuze ?
Zou dit willen gebruiken om een startscherm aan te roepen bij het openen van MSAccess.exe in windows 7 .
Ik heb reeds gezocht maar vind deze functie nergens terug .
Deze database of dit form mag, indien dit een mogelijkheid is, eventueel ook onmiddellijk geopend worden bij het opstarten van de pc.
Indien dit kan is dit DE oplossing voor enkelen bij on op kantoor ... :D

mvg,

Yuri

als er een bestandje is dat je kan dubbelklikken om het te openen zou je gewoon dat bestandje bij de opstartprogrammas neer kunnen zetten in windows.

Wat dacht je ervan om een snelkoppeling op het bureaublad te zetten?
Automatisch opstarten raad ik je af, dat kan (hoeft niet) tot vastlopen leiden.

Tardis

net die snelkoppeling is wat ik wil vermijden . Het is de bedoeling dat het duidelijk wordt dat alles vanuit het startform dient te gebeuren , en waar je met veel bent moet je de mogelijkheden beperken . Daarom dat ik dacht aan het automatisch openen .

mvg,

Yuri

Je zult op zijn minst een database met een startformulier moeten openen. Hoe dan ook.... Maar wat dan? Wil je vanuit dat formulier andere databases opstarten? Het klinkt allemaal als een niet zo goed uitgedacht plan. En Jacco heeft uiteraard gelijk, dat dubbelklikken op een db (of snelkoppeling) de database ook opent.

zie het waarschijnlijk allemaal te roze op deze zaterdagavond :)
toch maar bij de snelkoppeling blijven en een duidelijke handleiding bijmaken .
bedankt voor de feedback en nog een prettig week-end gewenst !

Yuri

Er zijn vast wel programma's waarmee je een startmenu kunt maken, waarin je dan allerlei programma's mee opstart. Zoals Stardock Objects.

Heel eenvoudig: in kladblok zet je het pad naar waar het bestand is opgeslagen. bv. c:\access\blablabla.mdb en sla het document op met extenstie .bat
dit document bv. blablabla.bat sla je op in C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup. Wanneer je je computer opstart zal die dan het access bestand openen. Het form kan je kiezen in access zelf meen ik.
mvg

ik heb de oplossing van jaccovh getest, en deze werkt simpel en goed. Ideaal voor mij dus :)

bedankt voor de antwoorden !

Yuri

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan