Database automatisch sluiten na X minuten inactiviteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Hallo,
Ik heb op mijn werk een grote Access applicatie draaien en sinds kort is mijn baas bezig het bedrijf te voorzien van "werkplekken" waarbij je dus een virtuele werkplek hebt op de server.
Pas na 20 uur inactiviteit worden sessies automatisch gesloten.
Aangezien er per dag zo'n 20 mensen gebruik maken van de access applicatie kun je je voorstellen dat mensen gaan vergeten de applicatie te sluiten alvorens naar huis te gaan (bijvoorbeeld)
In zo'n geval kan ik dus in ieder geval 20 uur niets veranderen of aanpassen in de database omdat die nog door iemand geopend is die al lang thuis zit.
Ik wil dus graag de database-sessie automatisch sluiten na bijvoorbeeld 1 uur inactiviteit. Nu bedoel ik niet de counter-optie in een formulier want die telt gewoon door en wordt niet gereset bij activiteit (toch? Of is daar een oplossing voor.)
Dit impliceert dan weer dat iemand terwijl die aan het werk is er automatisch uitgegooid wordt omdat het uur verstreken is.
Iemand een idee?

Jan

Kijk eens in de Handleidingensectie bij de Access cursus; daar is dit probleem uitgebreid behandeld (en opgelost).

Zou je me kunnen vertellen in welk deel van de cursus?
(het gaat toch om de 20 delige access voor beginners-cursus neem ik aan?)

Helemaal goed :). Je moet Hoofdstuk 19 (2) hebben.

Dank je,
waarschijnlijk door een tikfout ergens die ik echter niet kon terugvinden, werkte de scripts niet helemaal maar hielpen mij wel op weg.
Wat heb ik nu gedaan: (verborgen) logoff formulier gemaakt dat iedere 10 sec. controleert of er de logoff_tabel een announcement op waar staat en/of logoffnow waar is.
Bij aanouncement = true wordt er een waarschuwing weergegeven dat er gesloten gaat worden, bij logoffnow = true wordt er daadwerkelijk afgesloten. Zo houd ik zelf in de hand wanneer de databases gesloten worden en kan ik zelfs onmiddellijk stoppen wanneer ik dat nodig vind.
Zeer bedankt voor je Tip (en de prima cursus!)
No één vraagje uit cursus:
Hoe kan ik een Functie uit een module automatisch opstarten met het opstarten van de DB?

gr Jan

Maak een macro (ja, ik gebruik ze af en toe dus wel ;) ) met de naam "AutoExec" en zet daar de opdrachtregel <Procedure uitvoeren> in die de gewenste functie uitvoert. Je db zal dan altijd bij het starten de functie uitvoeren.

Als je een fout in de code van de cursus hebt gevonden, kun je dat dan nog melden in de topic die bij de cursus hoort? Die staat vast bovenaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan