database basketclub

Status
Niet open voor verdere reacties.

sterchele2323

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2011
Berichten
17
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een sportsite te maken van mijn basketbalclub.
Ik zou dan een database maken met daarin alle matchen van het ganse jaar van alle ploegen (8 ploegen).

Dan is het de bedoeling dat elke week, de matchen van die week op mijn site komen.
Zodat de bezoekers telkens weten welke matchen ze kunnen gaan bekijken in het weekend. Een week later worden dan de matchen van die week getoond.
Ik zou dit ook handmatig kunnen doen en elke week de matchen posten maar dit zou toch ook moeten lukken met MySQL.

+ van elke ploeg is er een pagina met de kalender van die ploeg voor het ganse jaar. Dan zou ik alle matchen uit de database kunnen filteren en als er dan een score bekend is, dan kan ik die invullen in de database, en dan wordt die automatisch aangepast op de kalender van die ploeg.

Nu is de vraag: hoe begin je hieraan, want ik heb geen kennis van MySQL, ik heb wel een kleine kennis van Access. Volgens mij is dit gewoon "filteren" ofzo.
Iemand die mij kan op weg helpen? Als het te moeilijk is voor iemand zonder ervaring dan doe ik het handmatig, wat wel tamelijk veel tijd zou kosten...

grts
 
Niemand begint met alle kennis :) Het belangrijkste is dat je een structuur kiest die je eisen ondervangt en dit dan zo eenvoudig mogelijk in een tabel plaatsen. Vergeet niet dat je alsnog handmatig de uitslagen in de database moet zetten. Wat je vooral automatiseert is het updaten van je pagina zelf.

De vraag is dan: heb je wel de kennis van PHP (of iets dergelijks) om met de output van je database je site automatisch aan te passen?
 
Allereerst bedankt voor je reactie.

Om eerlijk te zijn werk ik met een WYSIWYG-editer, nml kompozer. Dus veel kennis van html/php heb ik niet, want met kompozer gaat alles vanzelf, snap je.
Natuurlijk heb ik al veel cursussen bekeken over php, en ik ken dus al een grote basis van php.
Maar Mysql koppelen met php is nieuw voor mij. Ik vermoed dat ik zal moeten werken met "filters" om zo de wedstrijden van die week op mijn site te krijgen, maar daar knelt het schoentje, ik weet bijgod niet hoe eraan te beginnen. Ik heb al eens gezocht op het internet, maar daar vind ik geen duidelijke cursussen om dit uit te voeren.
Daarom vraag ik hier hulp aan de wat ervaren mensen.

grts
 
Filters is een microsoft benadering. Wat je doet is met SQL een dataset ophalen. een dataset is een soort tabel (denk excel) waarin alle informatie staat die je hebt gevraagd, Vervolgens zet je de data uit die tabel op je site.

Bijvoorbeeld je hebt deze (erg kleine) database:
Week Team Winst
20 1 J
20 2 N
21 1 N
21 2 J

informatie van week 20 uit de database halen met SQL
Code:
[B]Select[/B] (team, winst) [B]From[/B] mijntabel [B]where[/B] week = 20

dit geeft een dataset met 4 items (2 lijnen) namelijk :
1 J
2 N

vervolgens ga je met die dataset iets doen op je site
 
Laatst bewerkt:
Hmm, handige informatie, ik zal even verder googlen, maar hier help je me al een groot deel vooruit.
Ik heb ondertussen ook al een tabel gemaakt met al de wedstrijden :)

Alvast bedankt.

grts
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan