Database beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcovD

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Hallo,

Ik heb een programma gemaakt in Access dat bestaat uit twee delen, frontend en database.
Nou wil ik dit programma aan verschillende mensen geven zodat zij dat kunnen gebruiken.
Op het moment dat ik het programma bij iemand neerzet dan compileer ik de frontend tot een MDE bestand, zodat zij het niet kunnen aanpassen. Echter krijg ik het niet voor elkaar om het database deel te beveiligen zonder dat de gebruikers daar last van hebben.

Wat ik zou willen hebben, is dat de gebruikers niet hoeven niet te loggen, maar dat de database wordt beveiligd met een userid en password maar dat het frontend deel daar op kan inloggen met een voor ingesteld userid en password.

Is dit mogelijk?

Simpel antwoord: ja, dat is mogelijk. Je gebruikt een inlogaccount voor de BE, waar je met een formulier op in kan loggen, en je gebruikt een inlogaccount voor de FrontEnd, waarmee je inlogt op die BE. Die account laat je dan automtisch connecten met de BE, zodat de gebruiker daar niets mee te maken heeft.

Octafish, bedankt voor je antwoordt. Ik zal dit binnenkort even gaan uitproberen, ik heb tot op heden nog geen tijd gehad om jouw oplossing in te bouwen. Zodra ik het geprobeerd heb zal ik laten of het gelukt is of niet.

Ik binnenkort nog geen tijd om dit uit te proberen, daarom sluit ik nu deze vraag.
Als het niet gaat lukken dan open ik wel weer een nieuwe vraag.

Octafish in iedergeval bedankt voor het mee denken en het voorbeel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan