Database connection error (2): Could not connect to MySQL.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoepdeJong

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2012
Berichten
91
Mijn joomla site geeft af en toe (niet de heletijd) de error: Database connection error (2): Could not connect to MySQL., zodra ik de pagina (meerdere malen) herlaad is dit weer over en doet hij het weer. Ik weet niet waardoor het komt maar het kan komen doordat ik mijn site heb verplaatst en heb veranderd van database, de oude database was een nieuwere phpmyadmin versie.
 
De foutmelding geeft aan dat de gegevens die in de configuratie van Joomla staan met betrekking tot de database niet kloppen.

Volgens mij heet het bestandje bij Joomla configuration.php.
 
Ik heb de gegevens meerdere keren na gelezen, ze kloppen zeker weten, maar de error blijft staan
 
Ik kan me niet indenken dat het ergens anders aan ligt.

Maak zelf eens in een apart PHP-bestand een verbinding met dezelfde gegevens als in je Joomla configuratie.
PHP:
<?php
$mysqli = new mysqli(
    "localhost",   // host
    "my_user",     // username
    "my_password", // password
    "world"        // database
);

/* check connection */
if ($mysqli->connect_errno) {
    printf("Connect failed: %s\n", $mysqli->connect_error);
    exit();
}
 
als ik een apart database bestand aanmaak moet ik toch ook include '***'; gebruiken?
Nog even voor de duidelijkheid, zo ziet het configuration.php bestand eruit: Schermafbeelding 2013-06-03 om 15.57.38.png
Moet ik eigenlijk Mysql of mysqli gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
De code welke ik geef moet je als los bestand op je hosting zetten, het staat buiten heel Joomla en is puur bedoelt om de verbinding te controleren.
 
Het kan ook zijn dat de verbinding naar de server niet stabiel is (hoewel ik dat betwijfel als het een betaalde hosting is) aangezien je zegt dat het af en toe voorkomt.

Verder heb ik geen idee waarom de melding zou verschijnen.

Je hebt de meest recente versie van Joomla ook geïnstalleerd?
 
Ik heb een betaalde hosting bij mijndomein wat tot nu toe altijd goed werkt, het lijkt me sterk als het daar aan ligt,
Er zijn ook geen updates beschikbaar binnen joomla, maar zoals ik al eerder zei, kan het misschien liggen aan het over zetten van de joomla website, want de mysql database die ik nu gebruik is ouder dan die ik lokaal gebruikte
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan