database damwand

Status
Niet open voor verdere reacties.

jverkerk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 nov 2009
Berichten
1.184
Office versie
Microsoft 365
Hallo,
Ben net nieuw op dit forum en nog niet geweldig met access.
Probeer het toch op het forum een antwoord te krijgen.
Ik wil graag dat de waarde in het formulier "Tonnage"en "Breedte dubbel" in de tabel ingevuld worden, maar krijg dit niet voor elkaar, heb er al een boek van access bij maar een voorbeeld doet het meestal beter.
 

Bijlagen

  • Damwand - kopie.rar
    47,3 KB · Weergaven: 51
Hallo,
Ben net nieuw op dit forum en nog niet geweldig met access.
Probeer het toch op het forum een antwoord te krijgen.
Ik wil graag dat de waarde in het formulier "Tonnage"en "Breedte dubbel" in de tabel ingevuld worden, maar krijg dit niet voor elkaar, heb er al een boek van access bij maar een voorbeeld doet het meestal beter.

Johan,

Als je formulier afhankelijk is van de tabel dan worden de waarden automatisch op genomen in die tabel.
Ik kan nu niet kijken in je voorbeeld, maar dit zou moeten werken.

Wim
 
Er staan formule's in de desbetreffende velden, maar afhankelijk maken, is iets waar ik wel een voorbeeld zou willen zien hoe dat moet.
BVD.
 
Er staan formule's in de desbetreffende velden, maar afhankelijk maken, is iets waar ik wel een voorbeeld zou willen zien hoe dat moet.
BVD.
Dan ga je terug naar de beginselen van Access.
Een formulier baseer je op een tabel
De rubriek uit de tabel kan je op het formulier zetten [Besturingselement].
Daar ga ik geen uitleg over geven.

Maar als je onafhankelijke rubrieken op je formulier hebt (dus niet gerelateerd aan een tabel rubriek) dan moet je er voor zorgen dat deze berekende waarden ook in je tabel komen.

Daarom mijn vraag: Kan je zelf even een voorbeeld van jouw database op het forum zetten.
Alleen formulier en tabel is genoeg zonder persoonlijke gegevens.
Dan kunnen we daar mee spelen en heb je meteen het antwoord.

Wim
 
De komplete database staat in mijn eerste bericht of is dat niet de bedoeling.
 
Ja, had ik even gemist, maar ik ga nu eten komer later (tijdens dominoday) op terug.

Wim

Het is geen Dominoday reactie geworden, maar toch dan nog mijn reactie
Ik heb je database bekeken en je formulier. Dat ziet er prima uit.
Alleen de vraag is waarom wil je deze twee waarden opslaan in je tabel.
Het is niet normaal dat je berekende waarden afhankelijk van andere waarden ook opslaat.

Dat zijn de regels van normaliseren binnen een database.

Dus mij voorstel is de twee rubrieken uit je tabel verwijderen en iedere kee dat je deze waarden moet berekenen (ander formulier of rapport) dit dan ook te doen.

Succes
Wim
 
Hartelijk bedankt

Ik ga je raad opvolgen, ik had in excel een database gemaakt om het damwand en de stalen balken te inventariseren.Maar in excel vind ik het nogal foutgevoelig.
Ik wou in Access ook nog een formulier maken om dingen toe te voegen, dus eigenlijk een toevoeg formulier met één rij maar ik weet niet of dit kan.
Hartelijk bedankt voor de reactie en ik blijf het hier ook wel volgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan