Database delen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter tjis
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tjis

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Ik heb een Access database. Ik zit op een netwerk van een ander bedrijf. Nu wil ik een nieuw persoon ook via dat netwerk (waar mijn gegevens ook opgeslagen en een back up van wordt gemaakt) gebruik laten maken van mijn database. Dus ik moet in de database kunnen werken maar ook een ander. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben. Graag hoor ik of dit mogelijk is. Ik heb het geprobeerd maar krijg een melding dat ik niet bevoegd ben oid. Wie weet raad?

Database gewoon ergens op het netwerk zetten waar jullie er beiden bij kunnen.
Vervolgens zorgen dat jullie beiden de default open mode op shared hebben staan (menu Tools, options, tabblad Advanced).
Dan zou het moeten werken.

Lukt niet

Heb het geprobeerd maar het lukt niet. Als ik als eerste de DB open heb ik de rechten en kan ik wijzigen. Open ik hem als 2e dan kan ik alleen lezen en niet wijzigen.
Is er een andere oplossing. We maken dus allebei gebruik van Access op het netwerk en proberen allebei de DB te gebruiken. Wie weet raad?

Moet je even op beide PC's controleren hoe de database geopend wordt.
Dat doe je in menu Extra, Opties en dan moet je even zoeken in de tab Geavanceerd.
Daar kun je de default open mode instellen. Die moet op gedeeld (shared) staan en NIET op exclusief.

Let op, die instelling moet je op allebei de pc's goed zetten, hij wordt namelijk lokaal opgeslagen.

Lukt nog steeds niet

Ik heb beide computers op "gedeeld" gezet maar ik krijg de volgende melding: De database is door gebruiker Admin op machine termserver in een toestand gebracht waarin deze niet kan worden geopend.
Ik heb van een collega vernomen dat het bstand multi-user moet zijn??
Ik weet niet of mijn database dat is en weet ook niet hoe ik dit kan controleren.

Moet je even de ldb-bestanden weg gooien.
Om het goed te laten werken moet wel iedereen er dan ook echt uit zijn!

LDB ?

Waar kan ik die vinden en geeft dat geen schade als ik die verwijder?

De ldb bestanden staan bij de mdb of mde bestanden. Als er niemand in de bestanden zit kan het geen kwaad om ze te verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan