Database groeit

Status
Niet open voor verdere reacties.

WietseZ

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
15
Ik heb hier te maken met een acces database in de volgende opstelling: Er is een backend database waar alle data wordt in opgeslagen en een frontend database die de gebruikers opstarten. Het frontend database zit uiteraard gekoppeld aan de backend.
We zitten hier op een netwerk met meerdere gebruikers die allemaal de frontend database kunnen openen. Echter als 1 van de gebruikers de database opent wordt er een zogehete lockfile aangemaakt en blijft de database groeien. Gevolg hiervan is dus dat de backend database uitgroeit van 3 mb naar 80 mb. Uiteraard is dit wel te verhelpen door de backend database op te starten en het vervolgens te comprimeren, maar hoe is het te voorkomen dat de backend database blijft groeien?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Is het niet mogelijk een maximumformaat van de database in te geven, zodat de oude bestanden worden overschreven, wanneer er teveel komt?
 
Je kan op een vast geven (raad aan in de avond) de database automatisch comprimeren en repareren
dit is wat ik veel gebruikte toen ik met access werkte

Ook raad ik aan de frontend bij de gebruikers op de pc zelf te zetten en niet via de server te openen
dit scheelt in de snelheid en andere ongein
 
De frontend staat op de pc van de gebruikers, sorry vergeten te vermelden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan