• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Database in excel -invulformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

belkatja

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2015
Dringend hulp nodig. Ik heb een database in excell met dropdownlijsten in elke tabel. Ik zou graag via een invulformulier wanneer je het bestand opent bvb via naam willen opzoeken of via datum verzending of via rijksregisternummer bepaalde informatie willen oproepen zonder heel die database te moeten doorzoeken. Weet iemand hoe ik hieraan moet beginnen?

Je zou kunnen beginnen met hier een voorbeeldbestandje te plaatsen, ontdaan van gevoelige informatie. Geef hierin aan hoe de beginsituatie is en hoe het moet worden.
O ja, als er dringend hulp nodig is, als er haast bij is, dan heb je waarschijnlijk ook een planning-probleem.

Kees

Ik ga straks eens kijken krijg et niet geopend op smartphone. Ik heb een voorbeeld gekregen hoe het zou moeten zijn. Ze willen zo zien of ik er iets van bak anders lig ik buiten. Ik ken basis excel maar dit is te ingewikkeld. Ik zie straks wat ik kan uploaden als voorbeeld .

Hoi,
Dat je buiten vliegt willen we niet :). Op smartphone enzo heb je meestal alleen de basis van excel.
Hier in bijlage een vééééél leuker voorbeeldje (sneller kon ik niet:o) doorzoekt 1 blad
Ik heb er nog eentje die het volledig excelbestand doorzoekt maar is te groot om hier te posten.
Dat kan je hier downloaden: http://s000.tinyupload.com/?file_id=02801748021146155312
Laat maar iets weten.

Greetz

Bijlagen

Dat laatste dat je mij gestuurd hebt lijkt er al wat meer op. Ik kan het document jammer genoeg niet uploaden maar het is inderdaad een zoekfunctie (keuzemenu) dat zich opent wanneer je et document opent. Ik heb wat opzoekwerk gedaan en het is inderdaad met macro's en visual basic. Nu moet ik enkel zien hoe dat juist werkt om dat te kunnen gebruiken. Kan er iemand mij zeer goede video's of documenten doorsturen waarop ik mij kan baseren?

Hoi,
Stuur mij een mailtje dan probeer ik bestandje op een andere manier door te sturen. En stuur evt een voorbeeldbestandje mee (zonder gevoelige info). In de macro's zelf staat alle uitleg in het groen.

Greetz

Ik heb ondertussen wel invulformulieren kunnen opmaken. JUIJ. Maar er zijn heel wat coderingen die ik niet terugvind? Bijvoorbeeld hoe moet je met tekstboxen automatisch toevoegen aan je database? Wat is de code om het op te slaan en hoe zoek je bepaalde gegevens uit de database (oproepen)?

In bijlage vind je mijn voorbeeld.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan