Database koppelen aan mijn webpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

georgeb

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2012
Beste mensen,

Ik krijg het niet voor elkaar om een excel wat op de server staat te koppelen aan mijn webpagina. Wat doe ik fout, weet iemand een duidelijke beschrijving te staan. Welke bestanden moet ik op de server hebben staan? (PHP) (SQL)

Ik kom er niet uit :-[

George

Een kleine middenklasser van Hyundai, jaren negentig.

En Excel is geen database.

Daarom.
Zijn verhaal laat nogal wat aan duidelijkheid te wensen over.
En een .csv bestand is uiteraard gewoon een tekstbestand die je overal mee kunt lezen.

Inderdaad, ik ben onduidelijk

Wat ik wil doen; Ik wil een webpagina maken die gekoppeld is aan een database. Volgens mij erg basaal maar ik kom er niet uit omdat ik steeds foutmeldingen krijg

Dus een webpagina met een tabel met persoonsgegevens. Deze tabel met kunnen worden uitgelezen en aangevuld door weer een ander formulier

Nu heb ik op de server een database neer gezet maar dreamweaver zegt dan weer dat hij hem niet kan vinden
screendump.jpg

Welk databasetype gebruik je?
En heb je al gekeken naar wat die melding zegt?
Dus erop letten of je een relatief of absoluut pad gebruikt?

Nog steeds niet erg duidelijk, wat voor database hebben we het hier over? Hoe vertel je DW welke database te gebruiken? Staat je site online of op je PC? Heb je een server draaien op je PC?

Ik ben zodanig beginner dat ik dat nog niet eens duidelijk heb maar volgens mij werk ik met php en mysql.php of zeg ik nu iets doms

Nog steeds niet erg duidelijk, wat voor database hebben we het hier over? Hoe vertel je DW welke database te gebruiken? Staat je site online of op je PC? Heb je een server draaien op je PC?

DW heeft hier een dialoog venster voor en de site komt online te staan

Als de site nog niet op een server staat en je geen serversoftware (met database) op je PC geïnstalleerd hebt, waar vertel je DW dan dat de Database staat? Je lijkt er geen te hebben. En we weten ook nog altijd niet wat excel hier mee te maken heeft.

Als de site nog niet op een server staat en je geen serversoftware (met database) op je PC geïnstalleerd hebt, waar vertel je DW dan dat de Database staat? Je lijkt er geen te hebben. En we weten ook nog altijd niet wat excel hier mee te maken heeft.

De site staat er wel op en de online provider zou toch de server moeten zijn (of klets ik nu). Excel had ik gebruikt omdat DW aangaf dat hij daar aan kon koppelen. Wat betreft die reletieve paden uit vorige quotes.. ik heb uit wanhoop de php bestanden en database maar in alle directorys op de server gezet dus dat zou het niet moeten zijn ???

Het spijt me wel maar ik wordt er niet echt wijs uit wat je nu gedaan hebt. Wat voor bestanden heb je precies gebruikt en wat zijn de instellingen in DW?

Het spijt me wel maar ik wordt er niet echt wijs uit wat je nu gedaan hebt. Wat voor bestanden heb je precies gebruikt en wat zijn de instellingen in DW?

Op de server heb ik een database aangemaakt (van mijn provider)
In Dreamweaver (cs6) heb ik via het panel databases de gegevens van deze database ingevoerd en vervolgens zegt DW dat hij hem niet kan vinden

Maar mogelijk dat ik helemaal verkeerd bezig ben en het helemaal anders moet aanpakken

nu met screen dump

Zover kom ik maar als ik nu op selct druk om de database te vinden dan kan hij hem niet vinden. Terwijl hij wel in ondertussen al mijn directorys staat

ben ik helemaal verkeerd bezig?screendump.jpg

mysql.php lijkt me wat vreemd eerlijk gezegd, heb je dat van je provider meegekregen? Probeer het eens met localhost.

Voor de goede orde, excel heeft hier dus niets mee te maken, dat is een spreadsheet programma, geen database programma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan